صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / حمایت دبیرکل “ابتکارعمل” پارلمان عربی از طرح امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران
حمایت دبیرکل “ابتکارعمل”  پارلمان عربی از طرح امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران

حمایت دبیرکل “ابتکارعمل” پارلمان عربی از طرح امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران

دبیرکل گروه ابتکار عمل پارلمان عربی از طرح هلال احمر امارات و عربستان برای کمک رسانی به سیل زدگان ایران حمایت کرد.

دبیرکل ابتکار عمل پارلمان عربی

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این هلال احمر امارات در بیانیه مشترکی با هلال احمر عربستان اعلام کردند که آمادگی کمک رسانی به سیل زدگان ایران را دارند و در همین راستا مکانیسم مشترکی ایجاد کرده‌اند.

هلال احمر دو کشور در این بیانیه مشترک اعلام کردند که این اقدام در راستای “برادری اسلامی” و “همبستگی بشر دوستانه با ملت ایران” است. هلال احمر امارات و عربستان “به دنبال ایجاد سازوکار مناسب برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به سیل زدگان ایران و چگونگی این کمک‌رسانی” هستند.

براساس این گزارش، گروه ابتکار عمل پارلمان عربی در هفتم اوت ۲۰۱۶ در همایش عربی حقوق بشر که به میزبانی بحرین برگزارشد با هدف مقابله با ایران راه اندازی شد.
هدف از راه اندازی ابتکارعمل مذکور حمایت از تلاش‌های دولت‌های عربی و حاشیه خلیج فارس و همچنین سازمان‌های عربی برای مقابله با تهدیدات ایران است.
این ابتکار عمل از تلاش‌های عربی جهت مقابله با رفتارهای ایران و آثار آن بر آینده امنیت ملی و جوامع عربی، حمایت می‌کند.

جمال بوحسن، نماینده پارلمان بحرین به عنوان دبیرکل این ابتکار انتخاب شد، همچنین فایز الشهری، عضو مجلس شورای سعودی، عبدالله احمد الطریجی عضو مجلس امت کویت، محمد طالبنا عضو پارلمان موریتانی و راشد حمد المعضادی عضو مجلس شورای قطر به عنوان اعضای هیأت امنای این ابتکار تعین شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.