صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی در کمیسیون امور داخلی

بررسی طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی در کمیسیون امور داخلی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی مواد طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون شوراها

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت. این طرح دارای ۲۱ ماده است‌. بر اساس ماده یک این طرح تشکیل اجتماعات یا برگزاری راهپیمایی برای افراد و احزاب و سایر تشکیلات در شرایطی که مخل امنیت و مبانی اسلام نباشد، بدون حمل سلاح آزاد است و نمی‌توان هیچ کس را مجبور به شرکت در اجتماعات یا راهپیمایی‌ها کرد و یا از شرکت در آنها بازداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در ماده دو این طرح اصطلاحات به کار رفته در آن نظیر اجتماع، راهپیمایی، برگزارکننده، مکان‌های عمومی، اجتماع یا راهپیمایی هم زمان و یا راهپیمایی متقابل تعریف شده است. بر اساس ماده سه این طرح اجتماعات در مناسبات ملی و مذهبی و ورزشی و مراکز دانشگاهی و عالی و ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات از شمول این قانون مستثنی بوده چراکه هر کدام قوانین مربوط به خود را دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: مواد ۴ تا ۹ برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه ارجاع شد.بر اساس ماده ۱۰ این طرح حفاظت و تامین امنیت اجتماعات و راهپیمایی‌ها بر عهده نیروی انتظامی است. بر اساس ماده ۱۱ آن انتظامات داخل اجتماعات یا راهپیمایی‌ها بر عهده برگزار کننده است. ماده ۱۲ نیز برای بررسی بیشتر به کارگروه فرستاده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ماده ۱۳ در خصوص اجتماعات هم زمان یا متقابل است که در آن اولویت با برگزارکننده ای است که زودتر درخواست خود را به فرمانداری داده باشد. بر اساس ماده ۱۴ این طرح پوشش خبری و رسانه‌ای اجتماعات و راهپیمایی‌ها نیاز به مجوز ندارد. ماده ۱۵ تا ۲۱ برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه رفته تا هفته آینده ان‌شاءالله در کمیسیون بررسی شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.