صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا، انگلیس و نروژ خواهان “مذاکرات فراگیر” در سودان شدند
آمریکا، انگلیس و نروژ خواهان “مذاکرات فراگیر” در سودان شدند

آمریکا، انگلیس و نروژ خواهان “مذاکرات فراگیر” در سودان شدند

آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی خواهان برگزاری "مذاکرات فراگیر" در سودان برای تضمین انتقال قدرت از شورای نظامی انتقالی به دولتی مدنی شدند.

سودان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی اعلام کردند: سودان به انتقال منظم قدرت از شورای نظامی انتقالی به دولتی مدنی نیاز دارد که رهبری انتخابات در چارچوب زمانی معقول را برعهده بگیرد. زمان آن رسیده که شورای نظامی انتقالی و تمامی طرف‌های دیگر وارد مذاکرات فراگیر برای ایجاد این انتقال شوند؛ مذاکراتی که باید با مشارکت رهبران اعتراضات اخیر و مخالفان سیاسی و نهادهای مدنی و تمامی بخش‌های جامعه سودان از جمله زنانی که مایل به مشارکت هستند، انجام شود.

در این بیانیه آمده است: تغییری که مردم سودان خواهان آن هستند هنوز محقق نشده است. مقامات باید به صحبت‌های مردم گوش دهند و نگذارند اعتراضات مسالمت آمیز به خشونت تبدیل شود.

این کشورها از شورای نظامی انتقالی خواستند اقدامات لازم را برای اعتمادسازی متقابل از جمله تعهد به آزادی تمامی بازداشت‌شدگان سیاسی اتخاذ کند.

در همین راستا، وزارت خارجه سودان یکشنبه از جامعه جهانی خواست از شورای نظامی انتقالی حمایت کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌های صادقانه شورای نظامی انتقالی و گروه‌های سیاسی و مدنی سودان برای تحقق خواسته‌های مردم این کشور برای تغییر و تحقق دموکراسی و بازسازی نهادها و توسعه عادلانه و متوازن حمایت کنند.

تظاهرکنندگان در سودان یکشنبه به اعتراضات خود برای انتقال سریع قدرت به دولت مدنی ادامه دادند.

۱۰ تن از نمایندگان معترضان شنبه‌شب طی نشستی با شورای انتقالی نظامی خواسته‌هایی را از جمله تشکیل دولت مدنی مطرح کردند. عمر الدقیر، یکی از رهبران ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواسته‌های آن‌ها شامل بازسازی دستگاه امنیت و اطلاعات است.

وی تأکید کرد: ما به تحصن خود تا زمان تحقق تمامی خواسته‌هایمان ادامه خواهیم داد.

این ائتلاف تأکید دارد که باید دو نماینده معترضان در شورای نظامی حضور داشته باشند و دولت مدنی تشکیل شود.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان شنبه متعهد به ریشه‌کن کردن نظام عمر البشیر شد.

عفو بین الملل نیز خواهان انجام تحقیقات درباره نقش صلاح قوش، مدیر مستعفی دستگاه امنیت و اطلاعات سودان در سرکوب معترضان شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.