صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / گلایه ظریف از کشورهای اروپایی به دلیل تعلل در اجرای تعهداتشان
گلایه ظریف از کشورهای اروپایی به دلیل تعلل در اجرای تعهداتشان

گلایه ظریف از کشورهای اروپایی به دلیل تعلل در اجرای تعهداتشان

محمد جواد ظریف وزیر امور خرجه کشورمان با بیان اینکه ساز و کار متناظر برای اینستکس هفته گذشته در ایران راه اندازی شد تاکید کرد که اروپایی‌ها نسبت به انجام تعهداتشان در ایران بسیار عقب هستند.

ظریف

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد جواد ظریف صبح امروز در حاشیه رونمایی از پایگاه اینترنتی دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساز و کار متناظر با اینستکس هفته گذشته در ایران راه اندازی شد و اکنون اروپایی‌ها هیچ بهانه‌ای در اجرای تعهداتشان و شروع به کار ندارند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان تصریح کرد: باید تاکید کنم که این اقدام یک اقدام مقدماتی توسط اروپایی‌ها است و آنها در اردیبهشت ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام تعهدات متعددی را طرح کردند. برای شروع به جای این تعهدات نیاز بود که اینستکس راه اندازی شود و اکنون ما معتقدیم که اروپایی‌ها باید تلاش و فعالیت کنند که بتواند تعهدات خود را انجام دهند. آنها بسیار عقب هستند و نباید این گونه تصور کنند که ایران منتظر آنها می‌ماند.

ظریف ادامه داد: ما رابطه خوبی با همسایگانمان داریم ساز و کارهای مشابهی را با بسیاری از کشورها راه اندازی کرده‌ایم و این ساز و کارها در حال عمل هستند و من نمی‌دانم که اروپایی‌ها برای یک ساز و کار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.