صفحه اصلی / استان ها / یزد / چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می‌کند؟
چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می‌کند؟

چرا قیمت ورودی بناهای تاریخی یزد فرق می‌کند؟

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به توجه جدی مدیران اماکن تاریخی در ارائه خدمات گردشگری مناسب به گردشگران، از تأثیر مستقیم برآورده شدن نیاز گردشگران بر قیمت بلیط اماکن تاریخی خبر داد.

دارالحکومه یزد

سید مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بناهای تاریخی ارزیابی و سپس ورودی آن‌ها نرخ‌گذاری می‌شوند، اظهار کرد: بناهای تاریخی باید بتوانند نیاز افراد و گردشگران در راستای دریافت اطلاعات و خدمات کافی را برآورده کنند، لذا در صورتی که مدیران و مسئولان مربوطه نتوانند خدمات گردشگری مناسبی را به گردشگران ارائه دهند، در ارزیابی و نرخ‌گذاری ورودی‌های آن‌ها لحاظ خواهد شد.

وی در این رابطه افزود: بناهای تاریخی نیازمند معرفی هستند و یکی از لازمه‌های معرفی شدن، تأمین نیاز اطلاعاتی مردم و گردشگران و هم‌چنین ارائه خدمات مناسب به آن‌هاست که باید این موضوع مورد اهتمام قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه معرفی و رسیدگی به بناهای تاریخی و گردشگری، سطح‌بندی و اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: تنوع و تعداد جاذبه‌های گردشگری یزد بسیار زیاد است و وجود بیش از ۲۰۰ هزار اثر تاریخی، بیش از ۲۰۰۰ اثر با شماره ثبت و تعداد زیادی از اماکن گردشگری به ویژه پارک آبی، جاذبه‌های طبیعی، سینما، کویر و بوم‌گردی‌ها، گویای دشواری مدیریت تبلیغاتی این بناهاست.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از این بناها نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند، گفت: رسیدگی به این بناها به همت و مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد و از آنجایی که اعتبارات مشخص و محدودی به ترمیم بناهای تاریخی تعلق می‌گیرد، باید طبق اولویت‌بندی مرمت شوند و از طرفی هنوز هم اعتباری به اداره کل میراث فرهنگی تعلق نگرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.