صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت‌ها در کشور کوتاهی شده است
نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت‌ها در کشور کوتاهی شده است

بررسی سیلاب‌های اخیر کشور در مجلس

نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت‌ها در کشور کوتاهی شده است

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که سیل خسارت سنگینی بر جای گذاشته است، گفت: امروز ۲۸ استان و ۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا براثر سیل خسارت دیده‌اند. حجم خسارات وارده بسیار بالا بوده و جبران آن به تنهایی از توان دولت خارج است.

سیلاب در هوفل علی آباد – دشت آزادگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید بنایی در جلسه علنی امروز با اشاره به وقوع سیل در کشور بیان کرد: مطابق گزارش‌ها در مناطق سیل‌زده همه نیروها پای کار بودند. امیدواریم با درایت وزارت کشور یک صدا همه برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهند.

وی افزود: سازمان هواشناسی از سال ۱۳۸۹ فقدان رادار هواشناسی را در کشور اعلام کرده است و از ۲۴ رادار مورد نیاز تنها ۹ رادار در کشور موجود است، چرا بعد از ۱۰ سال رادار برای سازمان هواشناسی تهیه نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نبود نیروی متخصص کافی و ارتباط بین‌المللی و منطقه‌ای در خصوص هواشناسی و رایانه‌های مخصوص هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد. در حوزه زیرساخت‌ها در کشور کوتاهی شده است، چرا پلی که چند سال از ساخت آن گذشته است در سیل تخریب شده، حتما باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه‌ها و عدم نظارت بر صدور مجوزهای ساخت‌وساز در حوزه رودخانه‌ها باید بررسی شود. چرا لایروبی رودخانه‌ها متوقف شده است؟

بنایی در ادامه تاکید کرد: حدود ۱.۶ میلیون هکتار جنگل بلوط در لرستان و ۱.۵ هکتار جنگل در شمال کشور تخریب شده است. چه کسی پاسخگوی این موضوع است؟ امروز ۲۸ استان و ۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا براثر سیل آسیب دیدند. ۵۰ هزار میلیارد برآورد خسارت سیل است که جبران آن از توان دولت خارج است. کمک‌های مردمی و نهادهای بین‌المللی برای جبران خسارات باید در کنار دولت قرار گیرد. سیل در استان خراسان رضوی به نیشابور، طرقبه و گناباد بیش از ۳۰۰ میلیارد خسارت زده است. دولت به قول‌هایی که به مردم سیل‌زده داده است عمل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.