صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده گرگان: مقصران سیل شناسایی و با آنها برخورد شود

بررسی سیلاب‌های اخیر کشور در مجلس

نماینده گرگان: مقصران سیل شناسایی و با آنها برخورد شود

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی خواستار شناسایی مقصران حادثه سیل و برخورد با آنها شد.

نبی هزارجریبی

به‌ گزارش ‌ایسنا، نبی هزار جریبی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزرا از سیلاب‌های اخیر، گفت‌: ما بهتر می دانیم چه اتفاقی افتاده است. اما خواستار این هستیم که مقصران شناسایی و با آنها برخورد شود.

وی با انتقاد از عدم لایروبی سد و رودخانه‌های استان گلستان، گفت‌: وقتی اعلام شد که سیل در حال‌ وقوع است، ستاد مدیریت بحران بسیار ضعیف عمل کرد. حتی گفتند سیل می‌آید و عبور می‌کند، اما شاهد این بودیم که آق قلا، گمیشان و مزارع کشاورزی زیر آب رفتند.

وی کوتاهی و ضعف مدیریت در سیل اخیر را مشهود دانست و در این باره خاطرنشان کرد: در این باره از تمام وزرا طرح سوال خواهم کرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی خراب بودن دریچه سدها را ناشی از ضعف مدیریت عنوان کرد و گفت‌: در مورد جاده های بین شهری هم این سوال وجود دارد که چرا گذرگاه آب تعبیه نشده است؟ در مورد راه‌آهن اینچه برون هم شاهد بودید که چه اتفاقی رخ داد. ما دستور گرفتیم که راه‌آهن تخریب شود و نهایتا سپاه، راه‌آهن را منفجر کرد و ما توانستیم ۹۰ درصد از شهر را نجات دهیم.

هزار جریبی با بیان این که  وجود درخت‌های گز در کانال‌ها نشان دهنده این است که کانال ها ۱۵ سال است لایروبی نشده است، یادآور شد: متاسفانه مافیای آب در کشور ایجاد شده است و پرورش ماهی باعث شده است که خیلی از سدها آب را رها کنند. پیشنهاد ما این است که امسال در استان گلستان استفاده از آب سد برای کشاورزی رایگان شود، پرورش ماهی در سدها همیشه ممنوع شود و با توجه به نابود شدن کشت پاییزه اجازه کشت برنج به مردم داده شود.

وی مدعی شد: ما در استان گلستان مدیریت بحران ندیده‌ایم،‌ بلکه شرایط نشان داد که مدیران ما بحران ساز هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.