صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عربستان و امارات از شورای انتقالی سودان حمایت کردند
عربستان و امارات از شورای انتقالی سودان حمایت کردند

عربستان و امارات از شورای انتقالی سودان حمایت کردند

عربستان ضمن اعلام حمایت از اقدامات شورای نظامی انتقالی در سودان، ارسال کمک‌های بشردوستانه‌ای برای سودانی‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. امارات نیز پس از ریاض حمایت خود را از این شورا اعلام کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، ریاض در اولین واکنش رسمی از زمان عزل عمر البشیر، رییس جمهور سابق سودان ضمن اعلام حمایت خود از اقدامات شورای نظامی انتقالی در سودان تاکید کرد، “در کنار مردم سودان است”.

همچنین ریاض از سودانی‌ها خواست منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

خبرگزاری واس گزارش داد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور ارائه کمک‌های بشردوستانه شامل دارو، فرآورده‌های نفتی و گندم به سودان را صادر کرده است.

در همین حال، وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای حمایت خود از عبدالفتاح برهان، رییس شورای نظامی انتقالی سودان را اعلام کرده و انتصاب او و تشکیل شورای نظامی انتقالی را “اقدامی در راستای عمل به خواسته‌های سودانی‌ها” دانست.

در این بیانیه تاکید شد: ابوظبی با دقت بسیار تحولات سودان را دنبال می‌کند و به توانمندی سودانی‌ها و ارتش ملی این کشور در حل چالش‌ها اطمینان دارد.

امارات ابراز امیدواری کرد که اقدامات شورای نظامی انتقالی موجب برقراری امنیت و ثبات در سودان شود.

امارات در این بیانیه از تمامی گروه‌های سیاسی و نهادهای نظامی این کشور خواست از نهادهای قانونی حفاظت کرده و به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تضمین آینده‌ای بهتر برای سودانی‌ها و نیز حفظ وحدت ملی در این کشور باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.