صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / دستور تخلیه‌ای صادر نشده است
دستور تخلیه‌ای صادر نشده است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌ رضوی:

دستور تخلیه‌ای صادر نشده است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌رضوی گفت: به مجرد اینکه حجم آب در کشف‌رود بیشتر شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد و اقداماتی چون محدودیت و ممنوعیت تردد و همچنین در صورت نیاز تخلیه واحدهایی که در معرض سیلاب باشند، وجود خواهد داشت.

سیل خوزستان

حجت‌علی شایان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با تمهیدات مدیریت بحران استان برای مقابله با وقوع سیلاب و روان‌آب‌ها اظهار کرد: مدیریت بحران تاکنون برای مکانی دستور تخلیه صادر نکرده‌ است، بلکه به تناسب میزان بارش‌ها و با توجه به حجم بارشی که در بالادست باشد و جاری‌ شدن روان‌‌آب احتمال تخلیه وجود خواهد داشت. همچنین احیاناً اگر جایی در معرض خطر، به‌دلیل وجود بند خاکی آسیب‌پذیر در بالادست باشد و یا هجوم سیل‌آب زیاد باشد، به‌تناسب دستور تخلیه صادر خواهد شد که تا این لحظه چنین شرایطی ایجاد نشده است.

وی در رابطه با مناطقی که احساس خطر بیشتری برای وقوع سیلاب و روان‌آب دارند، افزود: درحال حاضر مشغول به انجام بررسی‌های لازم در برخی مناطق حساس‌تر هستیم، برای نمونه با توجه به اینکه سامانه بارشی فعالیت زیادی در شهر کلات داشته و با صحبتی که با جناب فرماندار صورت گرفته، احتمال دارد دستور تخلیه به برخی از واحدهای شهر کلات که در کنار رودخانه و در معرض خطر باشند، در صورت نیاز صادر شود. 

شایان‌فر ادامه داد: همچنین در روستای «چاله زر» شهرستان سرخس دستور تخلیه برای سه واحد مسکونی صادر شده است و این خانواده‌ها در جای دیگر اسکان داده شدند‌، همچنین در این روستا سه واحد مسکونی تخریب شده‌ و خوشبختانه تلفات جانی در این روستا نداشتیم. 

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌رضوی در رابطه با مناطقی در مشهد که احتمال جاری‌شدن روان‌آب در آن وجود دارد، توضیح داد: در پایین‌دست رودخانه کشف‌رود یا مکان‌هایی چون کال زرکش احتمال وجود روان‌‌آب هست. هرچند که بخش اعظمی از کال زرکش لایروبی و راه آب باز شده است، اما به مجرد اینکه حجم آب در کشف‌رود بیشتر شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد و اقداماتی چون محدودیت و ممنوعیت تردد و همچنین در صورت نیاز تخلیه واحدهایی که در معرض سیلاب باشند، وجود خواهد داشت. در این راستا برای تعدادی از این کال‌ها اعلامیه‌ای از سوی شهرداری و فرمانداری منتشر شده که در صورت نیاز واحدها را تخلیه کنند. گفتنی است در تمام شهرهای استان، آمادگی لازم وجود دارد به‌ویژه در مکان‌هایی که محتمل خطر هستند براساس وسع خود ماشین‌آلات مورد نیاز را مستقر کرده‌ایم. همچنین همه فرمانداری‌ها و نیروهای عملیاتی پای کار بوده و آمادگی لازم را دارند.

شایان‌فر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا تشدید خواهد شد. میزان بارش‌ها در تمامی مناطق استان به‌ویژه جنوب، شمال شرق و شرق استان، زیاد است؛ بنابراین نیاز است افرادی که در مناطق کوهستانی و دره‌رودها مستقر هستند اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. از جمله توجه به بالادست و روان‌آب داخل رودخانه‌ها، خودرو و دام‌های خود را در پایین‌دست رودها قرار ندهند. همچنین در پایین‌دست و خط‌الغرب رودخانه‌ها نباشند؛ چرا که احتمال دارد طعمه سیلاب شود.

وی در رابطه با وضعیت کنونی شهرستان کلات تشریح کرد: وضعیت شهر کلات درحال حاضر مدیریت شده است. شب گذشته ۶۰ واحد آب‌گرفتگی وجود داشت که برای کمک‌رسانی دو گروه امدادی از هلال‌احمر استان و مشهد اعزام شده است. این دو گروه، چهار تیم به ظرفیت ۱۲ نفر بودند، همچنین سه خودروی عملیاتی  و سه موتور پمپ برای کمک‌رسانی به شهر کلات اعزام شده. در رابطه با سیلاب روز گذشته کلات، خوشبختانه فوتی نداشته‌ایم، اما خسارات زیادی به مکان‌های مسکونی و معابر شهر وارد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.