صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درگیری‌ها میان “جلیقه زردها” و پلیس فرانسه در بیست‌ودومین هفته اعتراضات
درگیری‌ها میان “جلیقه زردها” و پلیس فرانسه در بیست‌ودومین هفته اعتراضات

درگیری‌ها میان “جلیقه زردها” و پلیس فرانسه در بیست‌ودومین هفته اعتراضات

معترضان "جلیقه زرد" در حالی دست به اعتراض زدند و با پلیس ضد شورش در شهر تولوز، درگیر شدند که رئیس جمهوری این کشور قرار است یکسری سیاست‌ها را با هدف رویارویی با ۲۲ هفته‌ متوالی اعتراضات ارائه کند.

درگیری پلیس با جلیقه زردها در فرانسه

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس در تولوز جنوب شرق فرانسه اقدام به شلیک گاز اشک آور و دستگیری ۲۳ تن پس از آن کرد که صدها تن از “جلیقه زرد” اقدام به پرتاب اشیاء و آتش زدن چند خودرو، موتورسیکلت، کانکس و سطل‌های زباله کردند.

معترضان همچنین تلاش کردند تا به مناطقی که پیش از آن ورودشان به آنها ممنوع شده بود، وارد شوند. بین پنج تا شش معترض در خیابان وسیع “آله ژان ژور” در مرکز شهر تجمع کردند.

گروه‌های فعال و ضد دولتی فرانسه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که شهر تولوز، محل برگزاری بیست و دومین شنبه اعتراضی است و باعث شدند تا شهردار این شهر مراتب نگرانی خود بابت این تجمع اعلام کند.

همچنین اعتراضات در پاریس و مناطق دیگر فرانسه به صورت صلح آمیز برگزار شد، اگر چه پلیس ۲۷ تن را در پایتخت فرانسه دستگیر کرد و درگیری‌هایی هم در نزدیکی‌های بندر مارسی به وقوع پیوست.

در همین حال وزیر کشور فرانسه تخمین زد که در مجموع ۳۱ هزار معترض در سراسر فرانسه حضور داشتند که ۷۰۰۰ نفر بیشتر از اعتراضات شنبه گذشته بوده است.

این اعتراضات با هدف اعمال فشار بر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه صورت گرفته و ادامه‌ دارد که وعده داده یکسری اقدامات را با هدف کاهش ناآرامی و درگیری‌ها در کشور اعلام کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.