صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / انتزاع امور صنعتی و صنفی چاپخانه‌ها از وظایف فرهنگی و محتوایی

کمیسیون فرهنگی تصویب کرد

انتزاع امور صنعتی و صنفی چاپخانه‌ها از وظایف فرهنگی و محتوایی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از انتزاع امور صنعتی و صنفی مؤسسات چاپ و تکثیر و چاپخانه‌ها از وظایف محتوایی و فرهنگی محصولات انتشاراتی خبر داد.

احد آزادیخواه

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت و گو با ایسنا گفت: لایحه اصلاح بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی بررسی و به تصویب رسید.

نماینده مردم ملایر در مجلس مجلس ادامه داد این لایحه در قالب یک ماده واحده و یک تبصره تهیه شده است. مطابق ماده واحده از تاریخ تصویب این لایحه هر گونه صدور مجوز تأسیس، انحلال و نظارت امور صنعتی و صنفی مؤسسات چاپ و تکثیر، چاپخانه‌ها و مؤسسات وابسته بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ماده واحده هرنوع نظارت محتوایی و فرهنگی در محصولات چاپی و انتشاراتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نظارت‌ها نیز بر عهده سایر دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از انتخاب چهار نماینده کمیسیون فرهنگی برای معرفی به صحن علنی مجلس و انتخاب دو نفر از آنان برای عضویت در هیأت نظارت بر عملکرد کمیته ملی پارالمپیک سخن گفت و افزود: خانم‌ها سیاوشی و سلحشوری و آقایان سعیدی و ابراهیمی برگزیده شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.