صفحه اصلی / استان ها / سمنان / علل برخی اجتماعات مردمی از منظر معاون سیاسی استانداری سمنان

علل برخی اجتماعات مردمی از منظر معاون سیاسی استانداری سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر ضرورت پاسخگو بودن دستگاه‌های اجرایی به مطالبات مردمی تاکید کرد و خطاب به مدیران گفت: باید به مطالبات برحق مردم به‌هنگام، جامع و به موقع پاسخ دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان سمنان با اشاره به جایگاه والای مردم در مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید دستگاه‌ها همه توان و ظرفیت خود را برای خدمات‌رسانی به مردم به‌کار گیرند.

وی ادامه داد: این‌که بعضاً برخی گروه‌های مردمی یا صنوف در برابر فرمانداری و یا استانداری تجمع می‌کنند، نشان‌دهنده ضعف در مجموعه مدیریتی ماست و لذا دلایل این مهم باید شناسایی و برطرف شود تا شاهد این‌گونه نارضایتی‌ها نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان پاسخگویی به مردم را از اولویت‌ها در دولت تدبیر و امید ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از علل افزایش این‌گونه تجمعات، عدم توجه مدیران شهرستانی به‌مطالبات مردم در حوزه استحفاظی خودشان است که باید اصلاح و آسیب شناسی و مرتفع شود.

“بیانیه گام دوم” چراغی فراروی مردم و مسؤولان

خجسته‌پور از بیانیه موسوم به چله دوم انقلاب به مثابه چراغی فراروی مردم و مسؤولان یاد کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چراغی روشن برای ادامه مسیر و رسیدن به قله‌های موفقیت و افتخار است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری معظم انقلاب بر ضرورت استفاده از ظرفیت نسل جوان در مدیریت‌ها خاطرنشان کرد: تاکید بر استفاده از جوانان در اداره کشور از فرازهای مهم و توصیه‌های مکرر معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب است که باید عملیاتی شود.

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت بروزرسانی شیوه‌های مدیریتی در اداره کشور تاکید و تصریح کرد: باید در این راستا ضمن استفاده از تجربیات موفق دنیا به این باور برسیم که مدیریت‌ها را متناسب با نیازهای امروز کشور، بروز کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان این‌که استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مدیریت، یکی از راهکارهای مؤثر برای موفقیت در این حوزه و بروز رسانی مدیریت‌هاست به برخی تجربیات کشورمان در بهره‌گیری درست از ظرفیت جوانان اشاره و اضافه کرد: اگر کشور و نظام در دهه‌های اول انقلاب توانست در برهه‌های حساسی از تاریخ این کشور همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس سربلند و پیروز بیرون آمده و اقتدار خود را حفظ کند به این دلیل بود که در آن برهه حساس، از مدیریت جوانان به صورت ویژه بهره برده شد.

این عضو ارشد شورای تأمین استان با محکوم کردن اقدام خصمانه امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد رسمی از کشوری که عضو سازمان ملل متحد بوده و خود از قربانیان تروریسم است، توسط کشوری که حامی تروریسم دولتی است در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

خجسته‌پور به افزایش وحدت و هم‌گرایی‌ها در نتیجه این اقدام نابخردانه دولت آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند این خطای دولتمردان امریکایی، سبب افزایش شکوه، همبستگی و وحدت ملت ایران و مسئولین و همگرایی بیشتر در داخل شد.

الزام مدیران ادارات شهرستان به ارائه برنامه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در بخش دیگری با بیان اینکه مدیریت در مرکز استان، همواره سختی‌های خاص خود را دارد اظهار کرد: به دلیل قرار داشتن ادارات مرکز استان در مجاورت ادارات کل و مجموعه استانداری بخش زیادی از مراجعات ارباب رجوع در مرکز استان به صورت مستقیم به ادارات کل و مجموعه استانداری صورت می‌گیرد که این مهم برای مدیریت شهرستان مطلوب نیست و باید راهکاری برای بهبود و اصلاح آن اندیشیده شود تا به تقویت تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های اجرایی شهرستان کمک شود.

وی با اشاره به تعدد و فراوانی جلسات در دستگاه‌ها بر ضرورت چابک‌سازی دستگاه‌ها و توجه به افزایش خروجی کار با هدف تسهیل در خدمات‌دهی به مردم تاکید کرد و گفت: مدیران شهرستان باید برنامه‌ریزی مدونی در این خصوص داشته باشند.

وی از مدیران شهرستان خواست برای بهبود بیشتر شرایط، برنامه مدون و راهبردی خود را در کمترین زمان ممکن به فرمانداری ارائه کنند.

افزایش شاخص احساس امنیت در استان

خجسته‌پور افزایش سرمایه اجتماعی در استان را منوط به با پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم بیش از پیش به افزایش سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در استان کمک کنیم، باید به مطالبات برحق مردم به موقع و جامع پاسخ دهیم.

وی با بیان این‌که در برخی آمارهای سال گذشته، شاخص‌های استان در حوزه نشاط اجتماعی مطلوب نبود گفت: باید با استفاده از برنامه‌های مناسب، بسیج همه ظرفیت‌ها، توجه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی و هنری، بهبود مبلمان شهری و توجه جدی به جاذبه‌های بصری و سیمای شهری و… زمینه افزایش نشاط اجتماعی در استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح مدیریت محله محور در استان خاطرنشان کرد: در همین راستا باید باور عمومی داشته باشیم که محلات شهرهای استان به دور از رزومه‌سازی‌ها، مورد توجه جدی قرار گیرد.

خجسته‌پور با اشاره به لزوم افزایش ارتباط مدیران با اقشار مختلف مردم ادامه داد: باید با بهره‌گیری بهتر از ابزار مدرن و ایجاد پل ارتباطی بیشتر، مطالبات و خواسته‌های مردم و شهروندان در این محله‌ها را به مدیران شهرستانی و استانی منتقل کنیم.

عضو ارشد شورای تأمین و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به سطح بالای امنیت در این استان از اعضای شورای تأمین استان به دلیل افزایش شاخص‌های استان در بخش‌ها و سطوح مختلف و از جمله در حوزه ارتقا و تعمیق” احساس امنیت”و آرامش عمومی در بین شهروندان استان تقدیر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.