صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / شایعه‌پردازان به دنبال دست‌اندازی به تالاب‌ها هستند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

شایعه‌پردازان به دنبال دست‌اندازی به تالاب‌ها هستند

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر خلاف برخی شایعات که عده‌ای با هدف دست‌اندازی به تالاب‌های گمیشان و میانکاله منتشر کرده‌اند، سازمان حفاظت محیط زیست با هیچ‌یک از طرح‌های لایروبی رودخانه‌ها، زهکش‌ها و انهار مناطق تحت آبگرفتگی سیلاب اخیر در حوضه اترک، گرگانرود و قره‌سو مخالفتی نداشته و به تمامی استعلام‌ها پاسخ مثبت داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز حمید ظهرابی گفت: پیش از وقوع سیل ۳۰ کیلومتر از کانال‌های آبرسان منتهی به تالاب‌های سه‌گانه آلاگل، آلماگل و آجی‌گل توسط این سازمان و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای گلستان لایروبی شده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات طرح حفاظت و احیای رودخانه‌ها و تالاب‌های در معرض خطر، اقدام به این لایروبی کرده بود که همین امر موجب هدایت بخشی از سیلاب‌های حوضه اترک به این تالاب‌ها شد و شواهد و اسناد موجود نشان دهنده نقش مؤثر این تالاب‌های طبیعی در کاهش حجم سیلاب‌های اخیر است.

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی محیط زیست ظهرابی در پایان اظهار کرد: فقط تالاب‌های سه‌گانه آلاگل، آجی‌گل و آلماگل تقریباً معادل سدهای استان گلستان آب در خود ذخیره کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.