صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / اغلب مالکین خصوصی؛ مانع اصلی ثبت آثار تاریخی در معرض تخریب
اغلب مالکین خصوصی؛ مانع اصلی ثبت آثار تاریخی در معرض تخریب

معاون میراث فرهنگی اردبیل عنوان کرد

اغلب مالکین خصوصی؛ مانع اصلی ثبت آثار تاریخی در معرض تخریب

‌معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برخی از مالکین خصوصی خانه‌ها و حمام‌های تاریخی اصلی ترین مانع برای ثبت ملی و صیانت و حفاظت از این آثار تاریخی هستند.

آثار تاریخی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، کریم لطفی، ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های مرمت و احیای آثار تاریخی استان اردبیل، تصریح کرد: برخی از مالکین خصوصی خانه‌ها و حمام‌های تاریخی اصلی ترین مانع برای ثبت ملی و صیانت و حفاظت از این آثار تاریخی هستند.

وی گفت: کارگروه ویژه‌ای در معاونت میراث فرهنگی اداره کل برای پایش و بررسی وضعیت این بناها تشکیل شده تا بصورت قانونی برای ثبت و مرمت آنها اقدام نمائیم.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: از مالکین محترم این بناها انتظار می‌رود همکاری لازم را جهت حفظ و احیای این میراث ارزشمند داشته باشند.

لطفی افزود: همچنین در این زمینه از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خانه‌های تاریخی از طریق صندوق حفظ و احیا به منظور حفاظت حداکثری از آنها بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه ثبت جرایم آثار تاریخی امسال به صورت ویژه پیگیری و انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: دکتر حسن یوسفی به عنوان مسئول این کارگروه انتخاب شدند تا پیگیر امور محوله در این خصوص باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.