صفحه اصلی / اصناف / ثبت تقاضای صدور پروانه کسب در “سامانه پیشخوان مجوزهای کشور” اجرایی خواهد شد
ثبت تقاضای صدور پروانه کسب در “سامانه پیشخوان مجوزهای کشور” اجرایی خواهد شد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

ثبت تقاضای صدور پروانه کسب در “سامانه پیشخوان مجوزهای کشور” اجرایی خواهد شد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از آغاز به کار “سامانه پیشخوان مجوزهای کشور” برای ثبت تقاضای صدور پروانه های کسب به صورت سراسری در کشور خبر داد و گفت: ثبت تقاضاهای صدور پروانه های کسب از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین طاهرمحمدی تصریح کرد: صدور پروانه کسب از طریق سامانه پیشخوان مجوزهای کشور با نام اختصاری (http://www.g4b.ir ) براساس قانون اصلاح مواد ۱و ۶ و ۷ قانون سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی اجرایی شده است و این طرح باهماهنگی اتاق اصناف ایران و ذبیرخانه هیات عالی نظارت به زودی به صورت سراسری در کشور اجرایی خواهد شد.
دبیر اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ثبت درخواست در این سامانه مشابه ثبت درخواست در سامانه ایرانیان اصناف است و در واقع متقاضیان صدور پروانه کسب کماکان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنی http://www.g4b.ir با عنوان سامانه پیشخوان مجوزهای کشور نسبت به ثبت درخواست (البته پس از ابلاغ بخشنامه مربوط از سوی اتاق اصناف ایران) به تشکل های صنفی کشور، اقدام کنند و به هیچ وجه نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست.
وی با بیان اینکه این طرح از بهمن ماه سال گذشته در شهرستان شمیرانات بنابر ابلاغیه مرکز اصناف و بازرگانان به صورت پایلوت اجرایی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال از این سامانه با موفقیت همراه شده و اتحادیه های شهرستان شمیرانات برای صدور پروانه کسب با هیچ گونه مشکلی مواجه نشدند. همچنین بعد از ثبت تقاضا و انجام استعلامات هویتی سایر امور متقاضیان طی ارتباط بین سامانه ایرانیان اصناف و این سامانه، کماکان از طریق سامانه اصناف انجام می شود.
وی اظهار امیدواری کرد و افزود: در آینده نزدیک استعلامات جهت صدور پروانه کسب در این سامانه به صورت الکترونیک صورت خواهد گرفت که منجر به شفاف سازی، تسریع و تسهیل در صدور پروانه کسب خواهد شد و همچنین با بخش نامه هایی که بعداً از سوی مبادی ذی صلاح صادر و ابلاغ خواهد شد، تسهیلاتی از جمله عدم نیاز به اخذ تصاویر شناسنامه و برخی مدارک هویتی با انجام استعلامات از طریق این سامانه اجرایی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.