صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اقدام ترامپ درباره سپاه در جهت تامین منافع اسرائیل انجام شد

اقدام ترامپ درباره سپاه در جهت تامین منافع اسرائیل انجام شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام آمریکا در گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی را در جهت تأمین منافع اسرائیل دانست و گفت: صهیونیست‌ها کنترل اتاق فرمان آمریکا را در دست گرفته‌اند که این برای آمریکا تحقیر آمیز است.

سپاه

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این کار ترامپ در جهت تأمین منافع اسرائیل در منطقه و به دنبال آن در جهت حفظ حاکمان کشورهای عربستان، امارات و بحرین و نه تأمین منافع مردمان آن صورت گرفت. آمریکا می‌خواهد به هر طریقی امنیت اسرائیل را تأمین کند.

وی با اشاره به مخالفت نتانیاهو با برجام یادآور شد: قبل از روی کار آمدن ترامپ نتانیاهو هر سال معرکه‌ای می‌گرفت و تلاش می‌کرد اجماعی علیه ایران در موضوع برجام راه بیندازد تا در نهایت جنگی رخ دهد اما قدرت بازدارندگی و تعقل ایران در روابط بین الملل باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.

دهقانی برجام را تجلی عقلانیت ایران در روابط بین الملل دانست و گفت: ما در برجام حق غنی سازی هسته‌ای و بهره برداری از انرژی هسته‌ای را کسب کرده و در راه گام برمی‌داریم. جمهوری اسلامی ایران منافع ملی خود را با عقلانیت در جامعه جهانی پیگیری کرد اما در مقابل عقلانیت نمی‌بیند؛ بارزترین نمونه آن ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که چهره واقعی آمریکا را نشان داد.

وی ادامه داد: ترامپ با خروج از برجام نقض عهد کرد قطعنامه شورای امنیت را زیر پا گذاشت و حتی برای تصمیم و اعتبار آمریکا ارزشی قائل نشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که روز به روز ارزش آمریکا در جهان رو به پایان است گفت: آمریکا با اقداماتی همچون حمایت از منافقین و داعش و در آخرین نمونه اعمال تحریم علیه ایران و گنجاندن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ارزش خود را پایین‌تر می‌آورد. انگار ترامپ نمی‌داند که سپاه بنا به خواست دولت‌های عراق و سوریه جلوی تروریست‌ها ایستاد و این آمریکا بود که غیرقانونی و بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور پیدا کرد و تجاوز به خاک سوریه داشت.

دهقانی با تاکید بر این که صهیونیست‌ها کنترل اتاق فرمان آمریکا را در دست گرفته‌اند این رویکرد را برای آمریکا تحقیر آمیز دانست و گفت: این موضوع مقدمه‌ای بر پایان یک جانبه گرایی آمریکا در عرصه روابط بین الملل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.