صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / مسیر سخت تیم ملی امید برای صعود به المپیک/ ایران چهاردهمین تیم آسیا!
مسیر سخت تیم ملی امید برای صعود به المپیک/ ایران چهاردهمین تیم آسیا!

مسیر سخت تیم ملی امید برای صعود به المپیک/ ایران چهاردهمین تیم آسیا!

تیم ملی امید بعد از نمایش نه چندان دلچسب در تهران و صعود به عنوان یکی از تیم‌های دوم مرحله مقدماتی انتخابی المپیک در آسیا، مسیر سختی برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و ترکمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی امید در ایام نوروز، میزبان مرحله مقدماتی انتخابی المپیک در تهران بود که بعد از تیم ملی عراق در رده دوم قرار گرفت و نتوانست به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی المپیک شود اما به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به چند تیم مختلف، در رده دوم بهترین تیم‌های دوم مرحله مقدماتی جای گرفت و یکی از چهار تیم صعود کننده از این مسیر بود.

با این نتایج، تیم ملی امید در قرعه کشی مرحله نهایی در سید چهارم به همراه امارات، بحرین و سوریه قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که در مرحله گروهی با تیم‌های قدرتمند و صاحب نام آسیا هم‌گروه شود که مسیر سختی خواهد بود.

این رده بندی بر اساس نتایج تیم‌ها در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۱۸ و مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۱۹ به دست آمده که تیم ملی در سال ۲۰۱۸ نتوانست به این مسابقات صعود کند.

طبق رده‌بندی AFC، تیم‌های تایلند (میزبان)، ازبکستان، قطر و ویتنام در سید یک، تیم‌های کره جنوبی، عراق، ژاپن و کره شمالی در سید دو، تیم‌های چین، استرالیا، عربستان و اردن در سید سه و تیم‌های ایران، امارات، بحرین و سوریه در سید چهارم قرار گرفتند.

شاگردان کرانچار در صورت بدشانسی، در گروهی متشکل از ازبکستان، ژاپن و استرالیا قرار می‌گیرند.

این مسابقات دی ماه سال ۱۳۹۸ در تایلند برگزار می‌شود و سه تیم نخست به همراه ژاپن در المپیک حضور خواهند داشت. در صورتی که ژاپن به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کنید، سه تیم دیگر بدون انجام بازی فینال و رده‌بندی به المپیک صعود خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.