صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / فرمانده آمریکایی: تغییری در قواعد ما ایجاد نشده است
فرمانده آمریکایی: تغییری در قواعد ما ایجاد نشده است

در پی اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه؛

فرمانده آمریکایی: تغییری در قواعد ما ایجاد نشده است

یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا پس از اقدام خصمانه دولت این کشور علیه سپاه گفت: قواعد ما درباره چگونگی مواجهه با نیروی دریایی سپاه ایران تغییری نکرده است.

جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری یواس‌ان‌آی تصریح کرد که این واحد دستوری مبنی بر تغییر قواعد نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس، ازجمله در مواجهه با نیروی دریایی سپاه پاسداران دریافت نکرده است.

ریچاردسون افزود: اگرچه نیروی دریایی همیشه هنگام عملیات در خلیج (فارس) نسبت به نیروی دریایی سپاه هوشیار بوده است اما قواعد ما پس از تصمیم کاخ سفید برای تروریستی اعلام کردن نام سپاه تغییری نکرده است.

همچنین سخنگوی ناو پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه قرار دارد، اظهار داشت: نیروی دریایی آمریکا عملیات خود را تغییر نداده و همچنان مطابق با قوانین بین‌المللی رفتار می‌کند. ما به همکاری با متحدان برای اطمینان از رفت و آمدهای آزاد و جریان تجارت در آب‌های بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار می‌دهد. شورای امنیت ملی ایران نیز در اقدامی متقابل، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه، موسوم به سنتکام را تروریستی اعلام کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.