چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / تداوم روند صعودی فرابورس
تداوم روند صعودی فرابورس

تداوم روند صعودی فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران که از دومین روز کاری هفته جاری روند صعودی را در پیش گرفته است، در پایان هفته با رشد چشمگیر ۴۰واحدی توانست این روند را ادامه دهد و در ارتفاع ۲۴۷۰ واحدی قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شاخص کل فرابورس ایران که از دومین روز کاری هفته جاری روند صعودی را در پیش گرفته است، در پایان هفته با رشد چشمگیر ۴۰واحدی توانست این روند را ادامه دهد و در ارتفاع ۲۴۷۰ واحدی قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس که در روز آغازین این هفته در ارتفاع دو هزار و ۳۹۰ واحدی قرار گرفته بود با روند افزایشی خود از روز دوم هفته جاری تا چهارشنبه ۲۱ فروردین، توانست در مجموع ۸۰ واحد صعود کند.

در همین حال معامله‌گران با دادوستد بیش از یک میلیارد ۲۹۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال در تمامی بازارهای فرابورس ایران رشد چشم‌گیر حجم و ارزش مبادلات روزانه فرابورس را رقم زدند.

در بازار اول فرابورس ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۲۹ میلیارد ریال دست به دست شد و بازار دوم نیز از مبادله ۵۱۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال میزبانی کرد.

به علاوه، چهارشنبه ۶۵۱ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال در سه تابلو مبادلاتی بازار پایه نقل‌وانتقال یافت.

در سمت دیگر بازار، مجموع حجم و ارزش کل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF در روز گذشته به ۳۰ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۶۸ میلیارد ریال رسید.

با ثبت معامله بیش از ۲۰۱ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۷۰۶» به ارزش افزون بر ۱۵۶ میلیارد ریال، این نماد معاملاتی بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را در میان اوراق با درآمد ثابت به خود اختصاص داد.

در تابلو تسهیلات مسکن نیز تسه اسفندماه ۹۷ در صدر ایستاد و با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن روبه‌رو شد.

از سوی دیگر صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین با معامله بیش از ۱۴ میلیون ورقه به ارزش ۳۵۴ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ثبت رساند و بدین ترتیب صدرنشین تابلو ETF شد

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.