صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / افزایش ۹۴ درصدی مرگ لحظه‌ای در تصادفات جاده‌های سیستان و بلوچستان
افزایش ۹۴ درصدی مرگ لحظه‌ای در تصادفات جاده‌های سیستان و بلوچستان

افزایش ۹۴ درصدی مرگ لحظه‌ای در تصادفات جاده‌های سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرگ لحظه‌ای در صحنه تصادفات جاده ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه نسبت به سال قبل، 94 درصد رشد داشته است.

تصادف

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: در نوروز امسال به ۳ هزار و ۸۹۳ بیمار و مصدوم شهری و جاده ای توسط تکنسین های اورژانس این دانشگاه خدمت رسانی شد که ۲ هزار و ۶۸۲ مورد آن مربوط به حوادث جاده ای بوده است .

وی با بیان اینکه همه این حوادث حجم بالایی از تلفات و مصدومین را بدنبال داشت که ناشی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز در جاده های استان بود، ادامه داد: به دنبال وقوع ۳ سانحه تصادف با مصدومین زیاد در منطقه سراوان که هر ۳ سانحه مربوط به تردد اتباع بیگانه غیر مجاز بود، در تماس تلفنی با مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، پیشنهاد اعزام پزشکان متخصص، دارو و تجهیزات کمکی از مرکز استان را مطرح کردم با این وجود همکاران سراوان اعلام کردند که توان و ظرفیت درمانی در بیمارستان این شهرستان مرزی به اندازه ای رسیده است که به تنهایی قادر به ارائه خدمات باشند.

 هاشمی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۲۹۱ تن مواد غذایی نیز جهت امحاء از سطح مراکز عرضه جمع آوری شد.

وی به انجام بازدید از داروخانه های شبانه روزی و روزانه، کارخانه های مواد غذایی و عطاری ها نیز اشاره کرد و گفت: بازرسان حوزه غذا و دارو ۴ داروخانه را به دلیل حضور نداشتن مسئول فنی پلمب کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ قلم تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی فاقد مجوز و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم سازی شد.

 هاشمی تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۳۵ نفر در جاده های تحت پوشش این دانشگاه سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادند که مهمترین عامل آن بی احتیاطی در رانندگی است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.