صفحه اصلی / دسته بندی نشده / پیش بینیIMF‌ از رشد منفی ۶ و تورم ۳۷.۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جدید
پیش بینیIMF‌ از رشد منفی ۶ و تورم ۳۷.۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جدید

صندوق بین المللی پول اعلام کرد

پیش بینیIMF‌ از رشد منفی ۶ و تورم ۳۷.۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جدید

صندوق بین المللی پول با برآورد رشد منفی ۳.۹ و تورم ۳۱.۲ درصدی اقتصاد ایران در سال گذشته پیش بینی کرد این رقم در سال جدید به ترتیب به منفی ۶ درصد و ۳۷.۲ درصد برسد.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را منفی ۳٫۹ درصد برآورد و پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ نیز رشد منفی ۶ درصدی را تجربه کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ به رشد بازگردد و رشد ۰٫۲ درصدی را در این سال تجربه کند.

بر اساس این گزارش نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۱٫۲ درصد بوده و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۳۷٫۲ درصد افزایش یابد و در سال ۲۰۲۰ روند نزولی پیدا کند و به ۳۱ درصد کاهش یابد.

صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری در ایران طی سال ۲۰۱۸ را ۱۳٫۹ درصد ارزیابی کرده و پیش بینی کرده است طی دو سال آینده وضعیت اشتغال در ایران وخیم تر شده و نرخ بیکاری در سال جاری به ۱۵٫۴ درصد و در سال آینده به ۱۶٫۱ درصد برسد.

تراز حساب های جاری ایران نیز که در سال ۲۰۱۸ معادل ۴٫۳ درصد تولید ناخالص داخلی بوده در سال ۲۰۱۹ منفی شده و به منفی ۰٫۴ درصد تولید ناخالص داخلی و در سال ۲۰۲۰ به منفی ۰٫۶ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.