صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان‌شمالی
پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان‌شمالی

پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان‌شمالی

مسئول اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: حفظ و تقویت پوشش گیاهی مهمترین راهکار برای کنترل سیلاب در این استان است.

آبشار تافه بعد از ۱۸ سال جان دوباره گرفت

حسین فردی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: اگر سرعت آب جاری شده ناشی از بارش باران کم باشد نعمت خدادادی است اما زمانی مخرب می شود که سرعت آن زیاد شود و همراه با بار رسوبی باشد.

وی ادامه داد: در این میان پوشش گیاهی نقش موثری را می تواند ایفا کند بطوریکه از سرعت جریان آب می کاهد و از سوی دیگر از رسیدن آبراه های کوچک به یکدیگر و رسیدن به آبراه های بزرگ تاخیر ایجاد می کند.

فردی اظهار کرد: باید پوشش گیاهی که از گذشته به عنوانی میراثی برای نسل ما باقی مانده آن را حفظ کنیم و از سوی دیگر باید در ایجاد پوشش های گیاهی جدید و تقویت آن نیز کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: برای کنترل سیلاب های کوچک و متوسط پوشش گیاهی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند اما برای کنترل سیلاب های بزرگ تر باید پروژه های همچون ساخت سد، دیوارهای ساحلی مستحکم و … ساخته شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما وقوع سیلاب های عظیمی همچون سیلاب های اخیر در مناطق غرب و جنوب غرب کشور را دیگر نمی توان کنترل کرد. خروج سیلاب از سد چند روز قبل از وقوع سیلاب های بزرگ امری مهم و جدی است که باید در دستور کار برنامه ریزان و مدیران قرار گیرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.