صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پمپئو: تا زمان تغییر رفتار ایران، فشارها را افزایش می‌دهیم

پمپئو: تا زمان تغییر رفتار ایران، فشارها را افزایش می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا اظهار کرد که اعلامیه در رابطه با تمدید معافیت‌ها ندارد.

پامپئو آیپک

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کمیته روابط خارجی سنا با اشاره که اینکه در حال حاضر نمی‌تواند حرفی درباره تمدید معافیت‌ها بزند، مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا زمان تغییر رفتار ایران، فشارها را افزایش خواهد داد.

پولیتیکو نیز به پوشش بخش دیگری از صحبت‌های این جلسه پرداخته است. در این بخش، رند پال، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی از پمپئو پرسید که آیا دولت ترامپ می‌تواند از مجوز سال ۲۰۰۱ آمریکا (که به ایالات متحده مجوز استفاده از نیروی نظامی برای مقابله با عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر را می‌داد) در مقابل ایران استفاده کند؟

مایک پمپئو از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت اما مدعی شد که ارتباطی میان دولت ایران و القاعده در این زمینه وجود داشته است.

سناتور رند پال نیز در واکنش به این پاسخ پمپئو تصریح کرد که ترامپ مجوز کنگره برای جنگ با ایران را ندارد و این تنها کنگره است که می‌تواند علیه کشور دیگری اعلام جنگ کند. وی همچنین در ادامه اتهام همکاری ایران و القاعده را رد نمود.

فرانسه ۲۴ نیز به نقل از پمپئو مدعی شده است که تصمیم ترامپ برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بهانه‌ای برای شروع جنگ نبوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.