صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / فرماندهی واحد در بحران‌ها نداریم

فرماندار بویراحمد:

فرماندهی واحد در بحران‌ها نداریم

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در بحران‌ها، فرماندهی واحد نداریم، گاهی در بحران‌ها یکی با کت و شلوار می‌آید و یکی با لباس‌ دیگری می‌آید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری، شاهرخ کناری امروز چهارشنبه، ۲۱ فروردین  98 در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد افزود: ضمن تبریک روز پاسدار و روز جانباز و همچنین تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: آمریکای منهزم نیروهای خدوم سپاه پاسداران ما را ترویست خواند و البته جمهوری اسلامی در اقدامی قاطعانه ارتش آمریکا و نیروهای نظامی آن کشور را در آسیای غرب تروریست خواند .

وی با اشاره به سیل و بارندگی‌های اخیر در شهرستان بویراحمد اظهارکرد: بارندگی‌های اخیر خوب مدیریت شد و همه دستگاه‌های خدماتی، نظامی، قضایی، بیمارستان‌ها، بخش خصوصی، همه و همه پای کار بودند و سیل در شهرستان بویراحمد را کنترل کردند و البته نباید غافل شویم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم ما در صحنه‌های مختلف انقلاب و در این بارندگی‌های اخیر و سیل آبرو داری کردند. با همه این شرایط ادوات و ماشین آلات و کمک‌های مردمی استان به طرف استان‌های سیل زده دیگر رفت و حدود ۳۰۰ میلیون تومان از ادارات و نهادها برای کمک به مناطق سیل زده جمع آوری شد.

کناری تصریح کرد: شهرداری مادوان و یاسوج به حدی پای کار بودند که ما دیگر از شهرها خیالمان راحت بود و بیشتر ما در روستاها بودیم. قبلاً می‌گفتند ما به خرداد پر حادثه عادت کرده‌ایم اما من می‌گویم به نوروزهای پر حادثه عادت کردیم. فشارهای زیادی بر روی مردم است. خسارت جانی کم بود اما خسارت‌های مالی زیاد به مردم وارد شده است و نباید این خسارت‌هایی که بر مردم وارد شده، نادیده گرفته شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در محورهای اصلی ما مشکلات خاص نداشتیم و جاده “شیراز-یاسوج” که در شرایط عادی چند ماه زمان می‌برد، طی چند روز بازگشایی شد.

کناری تاکید کرد: سیل، سیلی خوبی به مسئولان زد و در حاشیه رودخانه‌ها ما ساخت و ساز کردیم، طرح زدیم، گلخانه ایجاد کردیم بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند و نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز بدهیم ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه این مشکلات را به وجود آورند. البته من فرماندار نیز به عنوان رئیس شورای حفاظت از آب باید نظارت کنم و آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها هم باید کمک کنند تا بساط ساخت و سازهای غیرمجاز جمع آوری شوند.

وی گفت: یادی از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کنیم که اگر این سدهای احداثی زمان ایشان نبود چه اتفاقاتی در استان و کشور ما می‌افتاد. قطعاً اگر سد بالادستی آماده بود و آبگیری می‌کرد ما در پایین دست مشکل نداشتیم. وقتی به بعضی از روستاها مثلاً به روستای “پریکدان” رفتیم و سوال کردیم که شما چرا در بستر رودخانه‌ها خانه ساختید، می گویند؛ بنیاد مسکن مجوز داده‌ است. بنابراین دستگاه‌ها و مردم باید دقت لازم و نظارت داشته باشند و از ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری شود. رئیس جمهور گفته‌ است که امسال سال آزادسازی طبیعت بود و باید آن را به فال نیک گرفت.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به شعار امسال نوروزی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در بحث شعار سال که رونق تولید است مقام معظم رهبری همیشه نگاه جهانی به مسائل دارند و باید این نامگذاری در حد شعار باقی نماند و باید شاهد رونق تولید باشیم. رونق تولید باید در کنار مسائل امنیتی و نظارتی دیده شوند.

کناری افزود: اگر آمایش از امکانات خدماتی داشته باشیم در شرایط بحرانی بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم، همه امکانات را بسیج کرده و بعد آگاهسازی و فرهنگ سازی کنید و آماده مقابله با بحران‌ها باشید از جمله بحران آتش سوزی که در تابستان با آن درگیر هستیم.

وی تصریح کرد: ما در بحران‌ها، فرماندهی واحد نداریم، گاهی در بحران‌ها یکی با کت و شلوار می‌آید و یکی با لباس‌ دیگری می‌آید. باید فرماندهی واحد در ستاد بحران شهرستان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد از جمعیت هلال احمر خواست تا در سطح شهر یاسوج، محلی برای اسکان اضطراری مشخص کند تا برای این مکان آب، برق و گاز فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.