چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / طرح مدیریت واحد شهری تا پایان شورای پنجم عملیاتی می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها :

طرح مدیریت واحد شهری تا پایان شورای پنجم عملیاتی می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: طرح مدیریت واحد شهری با تصویب در مجلس شورای اسلامی تا پایان دوره پنجم شورای شهر عملیاتی خواهد شد.

‌به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا ضیایی در نشست اعضای شورای استان اردبیل با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه این طرح در سال‌های اخیر مسکوت مانده بود، مسئولان کشوری به این نتیجه رسیدند که براساس طرح ارائه شده مدیریت واحد شهری با محوریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اجرایی و عملیاتی شود که امیدواریم با تصویب نهایی در مجلس زمینه عملیاتی شدن آن به سرعت فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح در مناطق شهری شهرداری‌ها و در مناطق روستایی نیز دهیاری‌ها محوریت کار را برعهده خواهند گرفت تا به شکل متمرکز خدمات‌رسانی به هموطنان انجام شود.

نماینده نیر در شورای اسلامی اردبیل افزود: در این حوزه سه طرح از سوی دولت، خود مجلس و شورای عالی استان‌ها ارائه شده که طرح دولت بسیار ضعیف بوده و طرح مجلس نیز ایده‌ال به نظر نمی‌رسد، اما طرحی که شورای عالی استان‌ها ارائه کرده از فراگیری و مطلوبیت واقعی برخوردار است.

ضیائی به شکل‌گیری کمیته مشترک در بررسی دقیق این طرح اشاره کرد و گفت: به احتمال زیاد تا اواخر دوره پنجم شورای شهر و یا اوایل دوره ششم با تصویب نهایی این طرح زمینه اجرای مدیریت واحد شهری فراهم خواهد آمد. ما نباید این کار را محدود به زمان تصویب طرح مدیریت واحد شهری کنیم بلکه بهتر است تمهیدات و مقدمات کار به نحوی فراهم آید تا بعد از تصویب این طرح بستر عملیاتی شدن آن به شکل واقعی فراهم آمده و ضعف‌ها و نقص‌های گذشته برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ما ناامید از تصویب و اجرایی شدن این طرح تحول‌آفرین نیستیم هر چند که برخی نهادها و دستگاه‌ها مخالف و نظری مغایر با این طرح دارند ولی ضرورت دارد تا تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی با پایبندی همه دستگاه‌ها و نهادها به قانون مصوب مدیریت واحد شهری اجرایی و عملیاتی شود.
 
مهاجرت معکوس در روستاها امیدبخش است

عضو شورای شهر نیر در ادامه با تبریک آغاز سال نو و تلاش مجموعه شورای استان در خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: عملکرد بنیاد مسکن رضایت‌بخش است و امیدواریم در سال نیز جدید با اهدافی که پیش رو دارد این مجموعه انقلابی بتواند به شایستگی به آنها عمل کند.

ضیایی به تفاهمنامه اخیر شورای عالی استان‌ها با بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ما در فراکسیون روستایی شورای عالی تفاهمنامه‌ای را آماده کردیم تا در مناطق روستایی بنیاد مسکن بتواند به وظیفه خطیر خود در اجرای طرح هادی و بازنگری در این طرح‌ها و توجه ویژه به عمران و آبادانی روستاها همت کند.

سخنگوی شوری اسلامی شهر نیر افزود: در خود شهرستان نیر ما روستاهایی را سراغ داریم که نیازمند بازنگری طرح‌های هادی هستند که انتظار می‌رود در ۱۰ روستای نیر این بازنگری انجام شده و در یکی از روستاها نیز به عنوان روستای هدف گردشگری طرح‌های عمران و آبادانی اجرایی شود.

ضیایی گفت: قرار شد با تامین قیر رایگان و از طریق کارخانه آسفالت شهرداری نیر مواد مورد نیاز برای آسفالت معابر و کوچه‌های روستاها مورد توجه قرار گیرد تا زمینه رفت و آمد سهل و راحت برای روستائیان فراهم آید.

وی عمران و آبادانی روستاها را زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به سمت این مناطق اعلام و اظهار کرد: هر چند در گذشته برخی از روستاها به دلیل مهاجرت بی‌رویه خالی از سکنه شده بود اما امروز در یک شرایط مناسب شاهد مهاجرت معکوس روستائیان هستیم و ساخت و سازها نیز به شکل مناسب و مطلوب در روستاها در حال انجام است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن باید به این ساخت و سازها و همچنین مقاوم‌سازی آنها در کنار عمران و آبادانی و بهبود سیمای روستاها اقدام کرده و بستر کار مطلوب و مناسب را فراهم آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.