صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سازه‌های احداثی در حریم رودخانه‌ها نیازمند بازنگری هستند
سازه‌های احداثی در حریم رودخانه‌ها نیازمند بازنگری هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

سازه‌های احداثی در حریم رودخانه‌ها نیازمند بازنگری هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تبریز در خصوص سازه‌های احداثی در حریم رودخانه باید بازنگری اساسی انجام دهند.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: بسیاری از ساخت و سازها بر روی مسیل‌ها و در حریم رودخانه‌ها انجام شده که ضروری است بحث بازآفرینی منطبق با آزادسازی مسیل ها انجام شود.

وی افزود: گزارشی از سوی شهرداری‌ها در خصوص وضعیت مطالعه آب‌های سطحی ارائه شده ولی مشخص نیست این مطالعات چقدر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید توجه کنند که موضوع شهرسازی و کارهای عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده انجام شود.

رحمتی با بیان این‌که باید بخشی از پروژه‌ها بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها متمرکز شود، گفت: با توجه به این‌که دوره برگشت سیل‌ها مدت زمان طولانی است و از حافظه انسانی خارج می‌شود، دخل و تصرف در بسیاری از مسیل ها انجام شده و استانداردها رعایت نمی‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مهرانه رود ضمن این‌که می‌تواند محور قوی شهری برای شهر تبریز باشد؛ در عین حال می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.

وی گفت: بسیاری از ابنیه‌های تاریخی و موزه‌ها در حریم این رودخانه شکل گرفته که ضروری است تمهیدات لازم پیش بینی شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در برنامه‌های توسعه شهری و طرح‌های جامع شاهد هستیم که بسیاری از این مسیل‌ها تبدیل به خیابان شده است.

رحمتی گفت: حوزه آبریز مسیل‌ها باید متناسب با کانال‌های احداث شده در داخل شهرها باشد.

وی با تاکید بر این‌که پدافند غیرعامل در طراحی‌ها و ساخت و سازها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: در بحث احداث ساختمان‌های عمومی باید پدافند غیرعامل مد نظر قرار گیرد و در جانمایی سازه‌ها دقت بیشتری شود تا در مسیر سیلاب‌ها احداث نشود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا اعتبارات لازم برای تکمیل پل‌هایی که از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ ساخته و نیمه کاره مانده را تأمین کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.