صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس شورای عالی دولت لیبی بازداشت خلیفه حفتر را خواستار شد
رئیس شورای عالی دولت لیبی بازداشت خلیفه حفتر را خواستار شد

رئیس شورای عالی دولت لیبی بازداشت خلیفه حفتر را خواستار شد

رئیس شورای عالی دولت لیبی از دولت وفاق ملی خواست اقدامات فوری از جمله اجرای قطعنامه‌های کنگره سراسری ملی و دولت موقت را جهت بازداشت خلیفه حفتر در پیش گیرد.

رییس شورای عالی دولت لیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت الوسط لیبی، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی با انتشار مطلبی در صفحه رسمی این شورا در فیسبوک اعلام کرد: اطلاعاتی دال بر این وجود دارند که نیروهای موسوم به “ارتش ملی” در حال حاضر برای دور جدیدی از درگیری‌ها آماده می‌شوند.

المشری در ادامه از دولت وفاق ملی خواست اقدامات فوری از جمله اجرای قطعنامه‌های کنگره سراسری ملی و دولت موقت را جهت بازداشت خلیفه حفتر در پیش گیرد.

رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت: تلاش برای استفاده از نیروهای مخالف در جبهه‌های جنوبی طرابلس تلاشی مذبوحانه بوده و استفاده مسالمت‌آمیز از قدرت از طریق صندوق‌های رای‌گیری ممکن است و بحران لیبی هرگز راه‌حلی نظامی نخواهد داشت.

این مسؤول لیبیایی افزود: این فرد (حفتر) با دخالت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کنترل بر قدرت اقداماتی را انجام می‌دهد اما این اقدامات تلاش برای بازگرداندن زمان به عقب و بازگشت به حکومت نظامی در لیبی است.

وی با تاکید دوباره بر آمادگی شورای دولت برای همکاری با پارلمان، گفت: شورا از پارلمان پاسخ‌های مثبت و سازنده‌ای دریافت نکرد. بازگشایی بن‌بست سیاسی با نشست شورای عالی و پارلمان یا برگزاری نشستی جامع ممکن است.

المشری در بازدید از مرکز هماهنگی دولت مدنی با منطقه غربی تاکید کرد: شورای عالی کشور برای عبور از گذشته و بستن دفتر آن و آغاز صفحه‌ای جدید برای نجات لیبی و نیز حمایت از هرگونه آشتی واقعی جهت توقف خشونت‌ها در طرابلس آماده است.

وی افزود: ما حمایت لجستیک از آشتی واقعی برای نجات کشور را تضمین می‌کنیم اما باید میان کسانی که به دنبال برقراری آشتی هستند و آنهایی که می‌خواهند با زور نظر خود را تحمیل کنند و نیز آنهایی که می‌خواهند با زور بر مردم لیبی کنترل یابند، تفاوت قائل بود.

الشمری تاکید کرد: فرماندهی کل ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر حمایت نامحدودی را از خارج جهت از بین بردن وحدت لیبی دریافت می‌کند و از افراد متولد ۲۰۰۰، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در عملیات علیه طرابلس استفاده می‌کند.

رئیس شورای عالی کشور لیبی با اشاره به اینکه مردم لیبی در آستانه برگزاری کنفرانس گفت‌وگو محوری در اواسط آوریل جاری هستند، تاکید کرد: آشتی باید منطقی و شامل همه گروه‌های مردم لیبی باشد.

وی افزود: فرودگاه‌ها هدف قرار گرفتند و عملیات نیروهای حفتر در جنوب موجب آوارگی ۱۶۰ هزار تن از منطقه وادی الربیع به سمت طرابلس با یک میلیون جمعیت شد.

ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از پنج‌شنبه گذشته عملیاتی را تحت عنوان “پاکسازی طرابلس از گروه‌های تروریستی” آغاز کرده است.

در این رابطه فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی برای مقابله با این عملیات بسیج عمومی نیروها را اعلام کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.