صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۸۰ درصد شهر کرمان در برابر سیل امن می‌شود

معاون استاندار کرمان:

۸۰ درصد شهر کرمان در برابر سیل امن می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای جنوب شهر کرمان با کمک دستگاه‌های اجرایی، دیواره حفاظتی برای هدایت روان‌آب‌ها به خارج از شهر اجرا می‌شود، افزود: با اجرای این طرح‌ها وضع شهرکرمان در برابر سیلاب احتمالی بهتر شده و می‌توان گفت 80 تا 90 درصد از شهر امن می‌شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، “سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی” در جمع خبرنگاران به مواجه بودن استان با بحران‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: از دو سال قبل تدوین طرح اضطرار سیل به منظور ایمن‌سازی استان در برابر سیل در برنامه مدیریت بحران استان قرار گرفت و در این راستا همه رودخانه‌های استان بررسی شد.

وی با بیان اینکه این طرح در مراجع قانونی تصویب و برای تامین اعتبار به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شده است، افزود: ما معطل تامین اعتبار نماندیم و اقداماتی از جمله در شهرستان بردسیر انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، لایروبی رودخان‌ ها با مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای کرمان اجرایی می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته برخی تعرضات، باعث مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها شده است که فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها موظف شدند برای رفع آنها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از ساخت و سازها در محدوده رودخانه‌ها مجوز دارند که نیاز است تملک آنها انجام شود، اظهار کرد: شهر کرمان در گذشته سیل‌بندی داشته که اکنون از بین رفته است، لذا خطر سیلاب در کرمان وجود دارد.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرحی را برای ایجاد سیل‌بند بالادست حوزه شرق کرمان و سازه‌های نگهبان برای حفاظت از شهر و کاهش قدرت آب ناشی از سیل تدوین کرده است که عملیات اجرایی آن از فردا ۲۰ ماه جاری آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان درباره امنیت شهرهای جنوب استان در برابر سیل‌های احتمالی تصریح کرد: در جنوب استان کرمان نیز با مسائلی از جمله بسته شدن دهانه پل‌ها مواجهیم که در جلسه مدیریت بحران برای آنها تصمیم‌گیری و اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها در سراسر استان انجام خواهد شد، گفت: از همه طرح ها بازدید و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم با اجرای طرح‌ها در برابر سیل ایمن سازی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.