صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ضرورت افزایش نیروی انسانی در اداره هواشناسی زاهدان

ضرورت افزایش نیروی انسانی در اداره هواشناسی زاهدان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کمبود نیروی انسانی و ترافیک هوایی فرودگاه زاهدان سبب شده تا فشار کاری مضاعفی به کارکنان این اداره شبانه روزی وارد شود.

روز جهانی هواشناسی

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن حیدری در جمع شماری از کارشناسان هواشناسی استان ضمن اشاره به اهمیت دیدبانی در ارائه خدمات هواشناسی به مردم گفت: کمبود نیروی انسانی سبب شده تا فشاری کاری شبکه پایش هواشناسی در سطح استان مضاعف شود.

وی ادامه داد: در این بین کمبود نیروی انسانی در هواشناسی زاهدان به سبب ایفای نقش سویچ استان و ترافیک پروازی فرودگاه بین المللی زاهدان بیش از پیش ملموس است، بر اساس استانداردها در فرودگاه های پرتردد باید در هر شیفت کاری دو کارشناس همدیدی فعالیت کنند اما در زاهدان به سبب کمبود نیروی انسانی فقط یک کارشناس در هر شیفت کاری فعالیت می کند .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: مجموعه اداره کل تمام توان خود را برای کاهش این فشار کاری و ۲ نفره شدن شیفت های دیدبانی در زاهدان را بکار خواهد بست. البته کمبود نیروی انسانی تنها ویژه مرکز استان نیست، بلکه در اکثر شهرهای استان با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به قول هایی که از سوی استانداری و مسئولان سازمان هواشناسی داده شده، انشالله در سال جدید بتوان قدری از فشار کاری تحمیل شده به همکاران در سراسر استان کاهش یابد.

وی در بخش دیگری به حساسیت های پایش زمینی وضع هوا به ویژه در ایستگاه های فرودگاهی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا این لحظه با فداکاری همکاران در سراسر استان کمبود نیروی انسانی خللی در کیفیت کار نداشته است اما این به معنی باقی ماندن این شرایط نیست چراکه مجموعه اداره کل به شدت پیگیر جبران کمبودها به ویژه در زمینه نیروی انسانی است .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری بر ضرورت تقویت بودجه جاری هواشناسی استان تأکید کرد و افزود: فعالیت اکثر ایستگاه های هواشناسی استان به صورت شبانه روزی است و کارشناسان ما در تمام طول شبانه روز کار می کنند اما به دلیل ضعیف بودن بودجه جاری اضافه کار و مزایای مناسبی به آنها پرداخت نمی شود.

حیدری با بیان اینکه اضافه کار همکاران به اندازه زحماتی که می کشند نیست، تصریح کرد: از صبوری همه همکاران در قبال مشکلات و کمبودها به ویژه در مورود اعتبارات جاری تشکر می شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.