صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سخنرانی احتمالی رئیس ارتش الجزایر بعد از جلسه تعیین کننده امروز پارلمان
سخنرانی احتمالی رئیس ارتش الجزایر بعد از جلسه تعیین کننده امروز پارلمان

سخنرانی احتمالی رئیس ارتش الجزایر بعد از جلسه تعیین کننده امروز پارلمان

پس از استعفای بوتفلیقه، احتمال دارد رئیس ستاد کل ارتش الجزایر که در راس امور قرار گرفته است، امروز (سه‌شنبه) در پی نشست پارلمان برای اعلام خلأ در پست ریاست جمهوری سخنرانی کند.

قاید الصالح و بوتفلیقه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیمی به همراه احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش این کشور روز دوشنبه سفر کاری و بازرسی از واحدهای منطقه نظامی واقع در شمال غرب الجزایر را آغاز کرده است. هدف از این سفر اطلاع میدانی از سطح آمادگی عملیاتی یگان‌های ارتش است و این تیم بر رزمایشی نظامی که قرار است امروز برگزار شود، نیز نظارت خواهد داشت.

مردم الجزایر و محافل سیاسی این کشور این سفر را از نزدیک دنبال می‌کنند، زیرا این سفر آخرین ایستگاه برای سخنرانی صالح است و احتمالا در این سخنرانی صالح به وضعیت سیاسی کشور و موضع ارتش درباره آن پس از استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر می‌پردازد.

وزارت دفاع الجزایر اعلام کرد، سخنرانی رئیس ستاد کل ارتش که انتظار می‌رفت روز دوشنبه ممکن است امروز انجام شود.

این بازدید صالح از زمان استعفای بوتفلیقه تحت فشار مردم و هشدارهای صالح پیرامون ضرورت رفتن رئیس جمهوری به عنوان راه‌حل بحران، در نوع خود نخستین اقدام است.

سفر صالح پیش از جلسه پارلمان برای اعلام خلأ پست ریاست جمهوری و تعیین جانشین بوتفلیقه در مرحله گذار آغاز شده است.

مردم الجزایر در انتظار بیان موضع فرماندهی ارتش درباره وضعیت بحرانی کنونی به دلیل نبود هیچ گونه شاخصی درباره احتمال استعفای عبدالقادر بن صالح، رئیس اتاق دوم (مجلس سنا) پارلمان هستند.

پارلمان الجزایر با دو اتاق یعنی مجلس الامه (مجلس سنا) و مجلس مردمی ملی طی امروز تشکیل جلسه می‌دهد و قرار است درباره خلأ در پست ریاست جمهوری و اعلام عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الامه به عنوان رئیس‌جمهوری موقت تصمیم گیری کند اما منابع تاکید کردند، نشست ممکن است تنها به خلأ در پست ریاست‌جمهوری بپردازد و اعلام رئیس‌جمهوری موقت را به تعویق بیندازد.

براساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزایر، رئیس پارلمان، ریاست جمهوری موقت کشور را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده می‌گیرد اما جنبش مردمی و مخالفان با ریاست جمهوری بن صالح به دلیل اینکه او از سران نظام بوتفلیقه و از رهبران حزب تجمع ملی دموکراتیک بوده، مخالف هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.