صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / خسارت ۵۵۹ میلیارد تومانی سیلاب به چهارمحال و بختیاری

استاندار اعلام کرد:

خسارت ۵۵۹ میلیارد تومانی سیلاب به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی‌ها در استان موجب خسارت جانی نشد و خسارت مالی به اندازه کافی یا بیشتر از سایر استان‌ها وارد شد که در این میان مجموعاً از ۵۵۹ میلیارد تومان خسارت وارده به استان، هفت‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی با برآورد خسارت ۲۳۸ میلیارد تومان، بخش زیرساخت با ۲۴۹ میلیارد تومان و میزان خسارت وارده به مساکن ۱۱۲ میلیارد تومان برآورد شد.

تصاویر هوایی از مناطق سیل زده در اهواز و سوسنگرد

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی ۲۰ فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی کسانی هستند که از انقلاب پاسداری می‌کنند.
وی افزود: استکبار با انقلاب اسلامی مخالف است. ما این اتفاق را محکوم کرده و همه پاسدار و حامی پاسداران هستیم.
عباسی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری بلندمرتبه‌ترین استان کشور بوده و طبیعی است باران بیشتری را شاهد باشد.
وی با اشاره به این‌که سازمان هواشناسی ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر بارش را پیش‌بینی کرده بود، افزود: این بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ به اندازه ۱.۵ برابر متوسط بارش طی ۴۸ ساعت رخ داد که این بارندگی برف‌ها را شست و موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها شد.
استاندار با اشاره به این‌که در این منطقه ۴۰۰ میلی‌متر بارش رخ داد، تصریح کرد: در نخستین جلسه شورای مدیریت بحران استان دو تصمیم خوب اتخاذ شد و این بود که تمامی سلسله مراتب اداری در محل کار خود مستقر و در حالت آماده‌باش باشند و تمامی مرخصی‌ها لغو شود.
وی ادامه داد: تمامی ماشین‌آلات دولتی و خصوصی احصاء شد و لیست آن‌ها در اختیار فرماندار قرار گرفت، از تردد عشایر در داخل و خارج استان جلوگیری شد، همچنین دو فروند هلی‌کوپتر در استان مستقر شد و از لحاظ انبارهای هلال احمر و تأمین سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نگرانی وجود نداشت.
عباسی تاکید کرد: مقرر شد تنها مسئولی که در زمان بحران حق مصاحبه داشته باشد رؤسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانی و استاندار باشد. زیرا در این مواقع اگر با فردی مصاحبه صورت گیرد و اخباری منعکس شود موجب یاس و نگرانی مردم خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کنار همکاری، صبوری و همدلی مدیران، مردم و مسئولانی که در کنار مردم صادقانه تلاش می‌کردند خدا نیز کمک کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرریز شدن سد خاکی گنج، تصریح کرد: اگر بارندگی یک ساعت دیگر ادامه می‌یافت سد شکاف برمی‌داشت و آبی که از سد جاری می‌شد موجب ویرانی سه تا چهار هزار خانواده می‌شد که خوشبختانه این سد خاکی با استفاده از کف‌کش کنترل شد.
وی گفت: بارندگی‌ها در استان موجب خسارت جانی نشد و خسارت مالی به اندازه کافی یا بیشتر از سایر استان‌ها وارد شد که در این میان مجموعاً از ۵۵۹ میلیارد تومان خسارت وارده به استان، هفت‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی با برآورد خسارت ۲۳۸ میلیارد تومان، بخش زیرساخت‌ها با ۲۴۹ میلیارد تومان و میزان خسارت وارده به مساکن ۱۱۲ میلیارد تومان برآورد شد.
عباسی بیان کرد: میزان خسارات از مدیران هر دستگاهی اخذ شد که در اولین فرصت به وزارت کشور اعلام و تصمیمات خوبی از سوی هیأت دولت گرفته شد.
وی با اشاره به این‌که مقرر شد جبران خسارت‌ها به چهارمحال و بختیاری همچون گلستان پرداخت شود، تصریح کرد: تنها تفاوت این دو استان در پرداخت خسارت به پرورش ماهی گرمابی و سردابی است زیرا ماهی گرمابی ارزان قیمت بوده و ماهی سردابی گران‌تر است.
عباسی خاطرنشان کرد: بخشی از خسارت‌ها در استان مربوط به بحران نبوده و محرومیت مربوط به دوران گذشته است، زیرا در آن مناطق هیچ‌گونه تأسیسات زیرساختی وجود نداشته است، بنابراین تقاضا می‌شود دفاعیات از سوی وزیر راه و شهرسازی به خوبی صورت گیرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.