صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توسعه پتروپالایشگاه‌ها به ثروت ملی ایران می‎افزاید
توسعه پتروپالایشگاه‌ها به ثروت ملی ایران می‎افزاید

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه پتروپالایشگاه‌ها به ثروت ملی ایران می‎افزاید

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پتروپالایشگاه‌ها افزایش ثروت ملی کشور را به همراه دارد و بی‌شک با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده می‌توان به رشد سریع آنها امیدوار بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسین امیری خامکانی با اشاره به اینکه توسعه پتروپالایشگاه‌ها همسو با افزایش روند سرمایه‌گذاری در کشور انجام می‌شود، گفت: افزایش پتروپالایشگاه‌ها در ایجاد و افزایش ارزش افزوده موثر است، هر اندازه ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم بی‌شک ثروت کشور را افزایش داده‌ایم.
وی افزود: هر پالایشگاه و یا پتروپالایشگاهی که در کشور ایجاد شود با تولید فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده کمک کرده و مشتری فرآورده‌های نفتی ما مثل بنزین و غیره را افزایش دهد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه پتروپالایشگاه‌ها داریم و با این حساب پیش‌بینی می‌شود در این زمینه به‌سرعت رشد کنیم و بتوانیم مصرف داخلی را تامین کنیم و در صادرات نیز پیشرفت بیشتری داشته باشیم و با این شرایط، فضای کسب و کار در کشور بهبود خواهد یافت.
امیری خامکانی در ادامه به شعار سال (رونق تولید) اشاره و عنوان کرد: شاه بیت رونق تولید در تسهیل فضای کسب و کار، افزایش تولید، کاهش هزینه‌های تولیدی، ارتقا و کیفیت تولید و مصرف کالاهای تولیدی است، هیچ‌کس نباید انگشت اشاره را به سمت دیگری بگیرد و فکر کند اشخاص دیگری باید تولید را رونق بدهند.
وی گفت: هرکس باید فکر کند چگونه می‌تواند در این شعار موثر باشد. شاخص‌ها نشان می‌دهد که رونق تولید وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است و هر فرد در یکی از این شاخص‌ها می‌تواند موثر باشد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.