صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تذکر نماینده مردم مشهد درخصوص وضعیت فرهنگی جامعه

تذکر نماینده مردم مشهد درخصوص وضعیت فرهنگی جامعه

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ولنگاری فرهنگی در جامعه ما اوج پیدا کرده است. سبک زندگی‌ها در حال تغییر است. یک روز سربلند می‌کنیم و می‌بینیم آنچه که باور و عقیده ما بود به کلی از بین رفته است.

پژمانفر

به گزارش کسب و کار نیوز، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: در جمهوری اسلامی کتابی به نام «الف لام خمینی» چاپ شده است. نویسنده این کتاب هدایت‌الله بهبودی است. این کتاب در صدا و سیما تبلیغ شده است. همچنین وزارت ارشاد این کتاب را به عنوان کتاب سال معرفی کرده و به آن جوایزی داده است. در این کتاب چهره‌ای کاملاً تاریک، سیاست‌باز، اهل زد و بند و حتی لیبرال از امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به علی مطهری افزود: کتاب «الف لام خمینی» سرشار از غرض‌ورزی و اشکالات فراوانی است که به چهره امام نسبت داده‌اند. آقای مطهری! درباره امام و پدر شما مساله متفاوت است. باید مراقب بود تا تحریفی صورت نگیرد. مسئولیت این کار در مورد امام با مؤسسه نشر امام است. مدتی قبل در ارتباط با این کتاب بعضی از تحریفات مطرح شد اما مؤسسه نشر امام هیچ واکنشی از خود نشان نداد. اگر واقعاً این اشکالات وجود دارد باید موضع گرفت و اگر وجود ندارد باید با کسانی که این اشکالات را وارد می‌کنند، برخورد کرد.

نماینده مردم کلات و مشهد در پایان گفت: متأسفانه اخیراً ولنگاری فرهنگی در جامعه اوج پیدا کرده و حساسیت هم کم است. سبک زندگی‌ها در حال تغییر است. مثلاً سبک برگزاری مراسمات عروسی نه با یکصد سال قبل بلکه با ۲۰ سال قبل هم خیلی فرق کرده است. یک روزی سر بلند می‌کنیم و می‌بینیم آن چیزی که تمامی باور و عقایدمان بود از بین رفته است. لطفاً مسئولین فرهنگی تذکر دهید.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: راجع به تساهل فرهنگی حرف شما را قبول دارم. مقداری بی‌تفاوتی صورت گرفته است. خود دولت هم وظیفه دارد. آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که در فقه ما مستلزم اعمال قانون است، وظیفه دولت است نه وظیفه مردم. متأسفانه توجه لازم نشده و ما به عنوان نماینده می‌توانیم در این خصوص اقدام کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.