صفحه اصلی / سرخط خبرها / برخی ساخت‌وسازها، برکت را به بحران تبدیل می‌کند
برخی ساخت‌وسازها، برکت را به بحران تبدیل می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

برخی ساخت‌وسازها، برکت را به بحران تبدیل می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند فرموده «ما از آسمان برکت نازل می‌کنیم» ولی این بشر است که جلوی برکت را می‌بندد، رود راه خود را باز می‌کند و مشکلات از ناحیه انسان است چراکه از ناحیه خداوند تنها برکت نازل می‌شود، برخی پل‌ها و ساخت‌وسازها به اشتباه بوده و در حقیقت بی‌برکتی از ناحیه بشر است.

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در توصیه و رهنمون برای اهالی رسانه اظهار کرد: رسانه همیشه باید آگاه‌کننده و امیدبخش باشد، به عنوان مثال بارندگی می‌تواند با لسان رسانه، با کلیدواژه نابودی و بحران به سمع و نظر مردم برسد و برعکس.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: رسانه‌ها با خوش‌سلیقگی می‌توانند زیباترین عناوین را برای بیان وقایع بیابند و این موضوع روی مردم اثر دارد، بحران با سیل و زلزله ایجاد نمی‌شود بلکه با ادبیات و نحوه بیان و نشان دادن وقایع ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسانه می‌تواند جلوی یک بحران را بگیرد و شما می‌توانید امیدبخش‌ترین و زیباترین واژه‌ها را داشته باشید؛ ادبیات مقام معظم رهبری همواره به امیدبخشی و نشاط‌آفرینی ختم می‌شود و ما نیز باید این را بیاموزیم.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: سال ۹۸ سال گشایش است ولی مخالفین نظام طبق روال هر ساله، امسال را سال پایان نظام می‌دانند؛ خداوند متعال در سوره بقره فرموده شیطان همیشه فقر، یاس و ناامیدی را القا می‌کند ولی خداوند متعال همیشه از مغفرت و فضل خود می‌گوید بنابراین فرمایشات مقام معظم رهبری منطبق با قرآن کریم است.

عابدینی با اشاره به اینکه خداوند سال خود را با خیروبرکت شروع کرده است، خاطرنشان کرد: خداوند فرموده «ما از آسمان برکت نازل می‌کنیم» ولی این بشر است که جلوی برکت را می‌بندد، رود راه خود را باز می‌کند و مشکلات از ناحیه انسان است چراکه از ناحیه خداوند تنها برکت نازل می‌شود، برخی پل‌ها و ساخت‌وسازها به اشتباه بوده و در حقیقت بی‌برکتی از ناحیه بشر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال کلمه برکت را علاوه بر قرآن کریم در خصوص باران نیز به‌کار برده است، تشریح کرد: ما در نمازجمعه و ارتباطات مردمی و شما در رسانه لازم است به مردم اعلام کنیم که خداوند چه برکاتی نازل کرده و در نهایت این آب تبدیل به برکت، میوه و تغذیه سفره‌های زیرزمینی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌های وزیر نیرو، ارزش آب شیرین ذخیره شده در بارندگی‌های اخیر بیش از دو میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد بحران فکر می‌کردم که چرا بر این ستاد نام «بحران» را گذاشته‌ایم، در صورتی که نام  ستاد «استقبال از باران و پیشگیری از حواشی بارش» برازنده‌تر بود.

عابدینی اضافه کرد: در مسئله سیل مراقبت، پیش‌بینی و پیشگیری دائمی لازم داریم نه اینکه فقط هنگام سیلاب جلسه داشته باشیم؛ باید ستاد دائمی وجود داشته باشد و اصل بر پیشگیری باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.