صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افزایش شمار قربانیان در چهارمین روز تحصن علیه دولت سودان
افزایش شمار قربانیان در چهارمین روز تحصن علیه دولت سودان

افزایش شمار قربانیان در چهارمین روز تحصن علیه دولت سودان

چهارمین روز تحصن اعتراضی در خارطوم در حالی به خشونت کشیده شد که وزرات دفاع سودان اعلام کرده است، با خواست مردم تفاهم دارد اما اجازه ایجاد هرج و مرج را نخواهد داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز (سه‌شنبه) مخالفان و منتقدان عمر البشیر در پایتخت سودان تحصن خود را ادامه دادند. در این روز نیز چند نفر در یورش نیروهای امنیتی جان باختند یا زخمی شدند.

صادق المهدی، یکی از رهبران اپوزیسیون سودان به خبرگزاری رویترز گفته است که از روز شنبه تاکنون حدود ۲۰ تن از معترضان کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

به گفته او، نیروهای امنیتی و گارد ویژه پلیس با گاز اشک‌آور و اسلحه گرم به معترضان حمله می‌کنند.

این حرکت اعتراضی اواخر سال گذشته به دلیل افزایش بهای مواد خوراکی آغاز شد اما پس از مدت کوتاهی خواست معترضان تغییر یافت.

آنها در تازه‌ترین اقدام اعتراضی خود که روز ۱۷ فروردین آغاز شده، در مجتمعی که کاخ ریاست‌جمهوری و ستاد نیروهای مسلح نیز در آن قرار دارد، چادر زده‌اند و خواستار برکناری البشیر و دخالت ارتش برای گذار به یک حکومت دموکراتیک هستند.

المهدی به رویترز گفت: ما خواهان انتقال قدرت به نظامیانی هستیم که مایل به مذاکره با نمایندگان واقعی مردم هستند و توان آن را دارند که زمینه را برای رسیدن به یک سیستم دموکراتیک فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بخشی از نظامیان از خواست مردم حمایت می‌کنند. این خبرگزاری به ویدئوهایی دست یافته است که در آنها درگیری معترضان با نیروهای امنیتی ضبط شده است. این ویدئوها نشان می‌دهند که معترضان با شعار «الله اکبر» در برابر حمله‌ها مقاومت کرده و از جانب نیروهای نظامی حمایت می‌شوند.

وزیر دفاع سودان نیز گفته است که ارتش نسبت به خواست مردم تفاهم دارد و در برابر انتقادهای آنها واکنشی نشان نخواهد داد اما از ایجاد هرج و مرج جلوگیری خواهد کرد.

عمر البشیر ۳۰ سال پیش با یک کودتای نظامی به قدرت رسید و تاکنون در این کشور حکومت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.