صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمار سازمان جهانی بهداشت درباره تلفات و زخمی‌های درگیری‌های طرابلس/گوترش خواهان توقف درگیری‌ها
آمار سازمان جهانی بهداشت درباره تلفات و زخمی‌های درگیری‌های طرابلس/گوترش خواهان توقف درگیری‌ها

آمار سازمان جهانی بهداشت درباره تلفات و زخمی‌های درگیری‌های طرابلس/گوترش خواهان توقف درگیری‌ها

سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) از کشته شدن ۴۷ تن و زخمی شدن ۱۸۱ تن در جریان درگیری‌ها در طرابلس طی سه روز گذشته خبر داد. گوترش نیز طرفین درگیری را به خوشتن داری دعوت کرد.

فرودگاه طرابلس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره، درگیری‌ها از روز دوشنبه در تعدادی از محورهای جنوب و جنوب شرق لیبی میان یگان‌های ارتش تحت فرماندهی خلیفه حفتر و گردان‌های وابسته به شورای ریاستی دولت وفاق ملی ادامه دارد.

در این درگیری‌ها طرفین درگیر از تجهیزات نظامی توپخانه‌ای سنگین، موشک‌ها و جنگنده‌ها استفاده کرده‌اند و جنگنده‌های وابسته به شورای ریاستی دولت وفاق ملی پایگاه ملی تحت کنترل ارتش واقع در جنوب غرب طرابلس را مورد هدف قرار داده و فرودگاه معیتیقه واقع در شمال شرق این استان را بمباران کردند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها در طرابلس طی سه روز اخیر ۴۷ تن کشته و ۱۸۱ تن دیگر زخمی شدند.

سازمان حقوق بشر انگلیس نیز نسبت به استفاده از مهاجران در لیبی به عنوان سپر انسانی یا به خدمت گرفتن اجباری آنها ابراز نگرانی کرد.

در این راستا استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل امروز از تمام طرفین درگیری در لیبی خواست درگیری‌ها در اطراف طرابلس را متوقف کرده و مذاکرات برای دستیابی به حل سیاسی را از سر بگیرند.

دوجاریک تاکید کرد: باید با توقف فوری درگیری‌ها به کاهش تنش و ممانعت از وقوع درگیری فراگیر کمک کرد.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل معتقد است هیچ راه حل نظامی برای درگیری لیبی وجود ندارد و باید فورا مذاکرات سیاسی آغاز شود. غسان سلامه فرستاده سازمان ملل نیز آماده آغاز این مذاکرات است.

به گفته دوجاریک، لیبیایی‌ها سزاوار داشتن زندگی امن و با ثبات و یک لیبی شکوفا هستند.

این در حالی است که ارتش تحت امر حفتر دومین حمله هوایی خود به فرودگاه بین‌المللی طرابلس را انجام داد که تلفاتی نداشت در حالیکه جنگنده‌های این نیروها مقری نیروهای دولت وفاق در ورشفانه در غرب طرابلس را بمباران کردند.

در صحنه سیاسی نیز فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی تماس تلفنی از سوی جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا دریافت کرد و به بررسی وضعیت طرابلس پرداخت.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.