صفحه اصلی / اسلایدر / آغاز پرداخت ۵ میلیون وام بلاعوض معشیتی به سیل زدگان
آغاز پرداخت ۵ میلیون وام بلاعوض معشیتی به سیل زدگان

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

آغاز پرداخت ۵ میلیون وام بلاعوض معشیتی به سیل زدگان

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان از آغاز پرداخت 5 میلیون تومانی وام بلاعوض معیشتی به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز،مسعود رضایی مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در گفتگو با «کسب و کار» در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی در استان توضیح داد: در حال حاضر تمامی دستگاه ها و نهادهای مسئول در حال پیگیری و رسیدگی به وضعیت سیل زدگان در استان هستند که بدین منظور بازسازی راه ها، معابر و همچنین جبران خسارت های وارد شده در دست اجرا است. ۲۰۰ دستگاه خودرو نیز برای لای روبی شهرها و روستاها به منطقه اعزام شده اند و کار امداد رسانی با شدت در حال انجام است.
اما در رابطه با وضعیت مسکن سیل زدگان همانطور که در پی ارزیابی ها از واحدهای مسکونی به عمل آمده و تلاش بر این است که به زودی به مرحله اجرا رسیده و قطعی شود؛ تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. همچنین به منظور حل مشکلات معیشتی سیل زدگان پرداخت ۵ میلیون وام بلاعوض معیشتی به سیل زدگان در دستور کار است که ۱۵ میلیون تسهیلات مرتبط نیز پس از موافقت بانک ها، پرداخت خواهد شد.  البته باید تاکید کرد که با بررسی هایی که از مناطق روستایی و شهری به عمل خواهد آمد و بررسی وضعیت رانش زمین و راهکارهایی که دفاتر فنی در این خصوص ارائه می دهند، نهایتا با تاسیس ستاد و دفاتر مربوطه برای سیل زدگان تشکیل پرونده خواهد شد و بعد از معرفی به بانک و موافقیت بنیاد مسکن به آنها وام اعطاء خواهد شد.
رضایی در خصوص تسهیلات پیش بینی شده برای سیل زدگان و موضوع بازسازی واحدهای تخریب شده نیز به «کسب و کار» گفت: خوشبختانه دولت خیلی خوب وارد کار امداد رسانی و بازسازی شده به همین دلیل پیش بینی می شود کار بازسازی واحدهای مسکونی با پرداخت وام مسکن که در روستاها شامل ۴۰ میلیون تسهیلات و ۱۰ میلیون وام بلاعوض و در شهرها شامل ۵۰ میلیون تسهیلات و ۱۲ میلیون وام بلاعوض است، به انجام برسد.
وی در خصوص وضعیت اسکان سیل زدگان در شرایط فعلی نیز افزود: در حال حاضر برخی از سیل زدگان در خانه دوست، فامیل و نزدیکان اسکان داده شده اند و با صدور دفترچه نیز بسیاری از آنها موفق به دریافت محموله های کمکی، چادر، پتو و خدمات لازم هستند. این دفترچه ها در واقع امکان شناسایی افراد را راحت تر کرده و البته کار امداد رسانی را نیز تسهیل می کند. به همین دلیل با این اوصاف به نظر می رسد از این پس کمتر سیل زده ای مشکل جا و مکان برای اسکان داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.