صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده پاوه: متولیان ساخت و ساز و آب کشور، آینده کشور را به درآمد ناپایدار نفروشید
نماینده پاوه: متولیان ساخت و ساز و آب کشور، آینده کشور را به درآمد ناپایدار نفروشید

نماینده پاوه: متولیان ساخت و ساز و آب کشور، آینده کشور را به درآمد ناپایدار نفروشید

نماینده مردم پاوه در مجلس با مخاطب قرار دادن مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع، متولیان ساخت و ساز، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و متولیان آب و آبخیزداری کشور، گفت: عقل و قانون را هیچ وقت با احساس و ترحم تعویض نکنید و آینده کشور را به درآمد کوتاه مدت و ناپایدار نفروشید.

سیلاب در روستای «گوریه» - شهرستان شوشتر

به گزارش کسب و کار نیوز، شهاب نادری در نطق میان‌دستور امروز (دوشنبه) مجلس در ارزیابی از علل ویرانی‌های گسترده سیل نوروزی، گفت: بخش عظیمی از دلایل ایجاد سیل و ویرانی‌های بعدی ناشی از تخلفات گسترده در صدور مجوزهای ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین رعایت نشدن اصول ایمنی ساخت و سازها بود که هزینه سنگینی بر نظام و مردم تحمیل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نقش سوء مدیریت در شدت سیلاب اخیر را بالا دانست و ادامه داد: سیل، فرصت مناسبی است تا ارکان نظام نسبت به برخورد قاطع با متخلفان و جلوگیری از تکرار آنها در آینده باشد.

وی با مخاطب قرار دادن مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع، متولیان ساخت و ساز، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و متولیان آب و آبخیزداری کشور، گفت: عقل و قانون را هیچ وقت با احساس و ترحم تعویض نکنید و درآمد کوتاه مدت و ناپایدار را به آینده کشور نفروشید.

نماینده مردم پاوه در مجلس خطاب به رییس‌جمهور، گفت: والله همه اینها به مدیریت برمی‌گردد. لطفا مدیرانی کاردان، لایق، شایسته و متعهد را به کار بگیرید. تقوا از تخصص مهمتر است و مدیر بی‌تخصص، بی‌تقوا هم هست.

نادری مدعی تعطیلی پروژه‌های آبخیزداری کشور شد و افزود: مدیریت بحران کشور دارای کمترین اعتبار و امکانات است و وزارت نیرو کارش را به درستی انجام نمی‌دهد و سدهایش در مناطق سیل‌خیز را مملو از آب نگهداشته است و به هشدارهای سازمان هواشناسی توجهی نمی‌کند. چرا انتظار داریم با دو روز بارندگی گرفتار این حوادث نشویم؟ انتظار داریم مجلس و قوه قضاییه به وظایفی نظارتی خود عمل کنند و با مسببان این وضعیت برخورد قاطع کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد به نحوه کیفیت تنظیم بازار، گفت: آقای وزیر جهادکشاورزی چرا نمی توانید قیمت یک محصول کشاورزی را دو روز ثابت نگهدارید؟ چرا قیمت کالاها و محصولات اساسی مردم هر روز افزایش می‌یابد؟ وزارت عریض و طویل جنابعالی چه کار می‌کند؟ چرا جلوی تخلفات برخی معاونان‌تان و شرکتهای وابسته به آنها را نمی‌گیرید؟ چرا واردات و صادرات محصولات کشاورزی براساس مصرف سرانه کشور و نیاز داخلی تنظیم نمی‌کنید؟

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: چرا دنبال بهانه می‌گردید؟ مگر قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و استخدام آنان در شهریور ۹۷ تصویب نشد و مجلس در بودجه ۹۸ اعتبار لازم را در نظر نگرفت؟ چرا در نوشتن آیین‌نامه‌های مربوطه تعلل می‌کنید، دنبال چه چیزی هستید؟ از نظام رتبه‌بندی معلمان زیاد سخن گفتیم نکند در سال ۹۸ اجرای این نظام در حد حرف باقی بماند؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.