صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / نقش راه آهن جنوب‌شرق در حذف بیش از ۷۲ هزار خودرو از سطح جاده ‌
نقش راه آهن جنوب‌شرق در حذف بیش از ۷۲ هزار خودرو از سطح جاده ‌

نقش راه آهن جنوب‌شرق در حذف بیش از ۷۲ هزار خودرو از سطح جاده ‌

‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: حوزه مسافری راه آهن جنوب‌شرق در سال 97 موجب حذف 72 هزار خودرو از سطح جاده های مسیرهای زاهدان به تهران و زاهدان به اصفهان شده است‌.

راه آهن ‌

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌مجید ارجونی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۳۹۷ نفر در مسیرهای ریلی زاهدان – تهران، زاهدان _ اصفهان و برعکس از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا شدند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مجموع هر خانوار سه نفر که به وسیله قطار در سال گذشته در مسیرهای زاهدان – تهران و زاهدان _ اصفهان جابجا شدند این تعداد بالغ بر ۶۸ هزار دستگاه خودرو می شود.

وی اظهار کرد: در سال ۹۷، چهار هزار ۹۶۰ خودرو از طریق راه آهن جنوب شرق جابه جا شده که با احتساب رقم ۶۸ هزار خودرو، حوزه مسافری راه آهن جنوب‌شرق باعث حذف بیش از ۷۲ هزار خودرو از سطح جاده ها شده است‌.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: میزان مصرف سوخت در بخش ریلی یک هفتم جاده است‌.

وی تصریح کرد: روزهای زوج قطار مسافری جوپار با واگن های ۶ تخته و در روزهای فرد قطار مسافری رجاء با واگن های ۶ و چهار تخته در این مسیر ریلی تردد می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی تعداد رام قطارهای ناحیه جنوب‌شرق در سال ۹۷ شاهد رشد ۱۲ درصدی جابه جایی مسافر نسبت به سال ۹۶ هستیم که نشان از بهره وری قطارهای مسافری این ناحیه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.