صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / صدر در پاسخ به درخواست‌ها درباره اقلیم بصره: ایجاد اقلیم‌ها راه حل نیست
صدر در پاسخ به درخواست‌ها درباره اقلیم بصره: ایجاد اقلیم‌ها راه حل نیست

صدر در پاسخ به درخواست‌ها درباره اقلیم بصره: ایجاد اقلیم‌ها راه حل نیست

رهبر جریان صدر در پیامی و در اشاره به درخواست‌ها برای ایجاد اقلیم بصره در جنوبی‌ترین نقطه عراق تاکید کرد: ایجاد اقلیم‌ها راه حل کشور نیست.

مقتدی صدر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ایجاد اقلیم‌ها اگر چه خواست و اراده ملت مظلوم است که خواهان پایان یافتن درد و رنج خود هستند اما راه حل نیست.

وی خطاب به ملت عراق گفت: توصیه من به شما عراقی‌ها این است که از وحدت و یکپارچگی ملی و میهنی حفاظت کنید. البته ملت تعیین کننده اول و آخر مسائل هستند.

مقتدر صدر افزود: مسؤولان اقلیم به راحتی می‌توانند از شما بدزدند و در فساد و ظلم غرق شوند و بر شما مسلط خواهند شد، شمایی که در داخل و خارج به فکر کشور هستید باید بیش از ثروت‌هایتان بهره ببرید. آنها شما را ضعیف خواهند کرد تا راحت‌تر شما را تحت سلطه بگیرند.

این اظهارات صدر پس از  آن ایراد شد که شورای استانداری بصره در جلسه‌ای به تبدیل شدن این استان به اقلیم مستقل از دولت مرکزی در بغداد به لحاظ اداری رای مثبت داد.

طبق قانون تشکیل اقلیم‌ها شماره ۱۳ مصوب ۲۰۰۸، باید این درخواست با امضای دو درصدی ساکنان بصره به کمیسیون عالی انتخابات ارجاع داده شود.

بعد از بررسی این درخواست از سوی کمیسیون و اطمینان از قانونی بودن آن، مقدمات برگزاری همه‌پرسی در استان آغاز می‌شود و همه‌پرسی به شرط حصول رای اکثریتی (۵۰+ ۱) موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.