صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تجارت جهانی شتاب خود را از دست می‌دهد
تجارت جهانی شتاب خود را از دست می‌دهد

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد

تجارت جهانی شتاب خود را از دست می‌دهد

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد تجارت جهانی ۰.۳ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ کاهش یافت و احتمالا در سال جاری ۲.۶ درصد رشد میکند .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، راشاتودی اعلام کرد، سازمان تجارت جهانی در یک گزارش سالانه اعلام کرد تجارت جهانی ۰٫۳ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ کاهش یافت و احتمالا در سال جاری ۲٫۶ درصد رشد میکند .
این نرخ رشد کندتر از ۳ درصد رشد ۲۰۱۸ و زیر پیش بینی ۳٫۷ درصد است. سازمان تجارت جهانی اعلام کرد رشد تجارت در ۲۰۲۰ به ۳ درصد بازمی‌گردد و اضافه کرد که بستگی به تسهیل درگیری های تجاری دارد .
روبرتو آزودو مدیرکل سازمان تجارت جهانی گفت:« با بالا گرفتن درگیری های تجاری، هیچکس با اعلام این دور نما شوکه نشد. وقتی شاهد چنین عدم اطمینان بالایی هستیم تجارت نمی تواند نقش کامل خود را در رشد جهانی ایفا کند» .
عوامل زیادی بر رشد تجارت در ۲۰۱۸ تأثیر گذاشت که شامل عوارض جدید و اقدامات تلافی جویانه، رشد ضعیف تر اقتصاد جهان، بی ثباتی در بازارهای مالی و شرایط سخت تر مالی در کشورهای پیشرفته می شد .
کندی رشد اقتصاد نشان دهنده تقاضای کمتر برای واردات هم در کشورهای پیشرفته و هم در کشورهای در حال توسعه بود. هر چند برخی مناطق بیش از دیگران تحت تاثیر بودند .
پس از ثبت افزایش بالای رشد در ۲۰۱۷ ، آسیا شاهد کند شدن رشد تجارت در ۲۰۱۸ بود. صادرات اروپا هم طی سال راکد بود در حالیکه واردات آن به تدریج کاهش یافت .
رابرت کوپمن، اقتصاددان ارشد سازمان تجارت جهانی هشدار داد اگر دونالد ترامپ به وضع عوارض بالا بر واردات جهانی خودرو در سال جاری ادامه دهد، اوضاع بدتر هم خواهد شد .
وی گفت:« تجارت چین و آمریکا حدود ۳ درصد تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد. تجارت جهانی خودرو حدود ۸ درصد تجارت جهانی است. می توان تصور کرد تأثیر عوارض خودرو بیش از تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا خواهد بود» .

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.