صفحه اصلی / سرخط خبرها / تبادل ژنتیکی گونه پازن در همدان
تبادل ژنتیکی گونه پازن در همدان

تبادل ژنتیکی گونه پازن در همدان

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان از تبادل ژنتیکی گونه پازن در استان خبر داد.

پازن

مهدی صفی‌خانی، با اشاره به انتقال کامل محل زندگی گونه پازن به روش زنده‌گیری برای نخستین بار در کشور، بیان کرد: باتوجه به انتقال موفقیت آمیز محل زندگی این گونه جانوری در اواخر اسفندماه سال گذشته، درحال برنامه ریزی برای تبادل ژنتیکی گونه پازن ها هستیم؛ این تبادل ژنتیکی مشروط بر تخصیص اعتبارات لازم قابل پیگیری خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در رابطه با توقف صدور مجوز پرورش عقرب نیز گفت: به علت محدودیت گونه عقرب در حیات وحش و درخواست‌های مکرر فعالان محیط زیست، تا اطلاع ثانوی صدور مجوز آموزش پرورش و یا خرید عقرب ممنوع است.

صفی خانی با بیان اینکه سرانجام کسب مجوز پرورش عقرب نتیجه‌ای نامعلوم را درپیش دارد، مطرح کرد: درحال حاضر مشغول بررسی نتیجه کار افرادی هستیم که موفق به کسب مجوز پرورش عقرب شده‌اند؛ جراکه عمده دلایل صدور این دسته از مجوزها به منظور صادرات و نیش گیری عقرب صورت می‌گیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان با تاکید بر اهمیت پوشش گیاهی برای جلوگیری از وقوع سیل، بیان کرد: ازبین رفتن پوشش گیاهی تاثیر به سزایی در وقوع حوادثی مانند فرسایش ، ازبین رفتن لایه حاصلخیز و خشک شدن خاک، عدم کنترل سرعت آب و کاهش نفوذ پذیری آب را درپی دارد.

وی تجاوز در حریم رودخانه‌ها را عامل مهمی در بروز سیل دانست و اظهارکرد: متاسفانه اماکن تفریحی و رستوران‌های موجود در مناطق دره مرادبیگ و گنجنامه در حریم رودخانه‌ها بوده و همواره باعث وجود مشکلاتی شده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش واحدهای تولیدی مشکل‌دار در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.