صفحه اصلی / سرخط خبرها / با خودروهای بدون سقف بی‌ام‌و آشنا شوید
با خودروهای بدون سقف بی‌ام‌و آشنا شوید

با خودروهای بدون سقف بی‌ام‌و آشنا شوید

کم کم که زمستان می‌رود وقت بیرون آوردن کانورتیبل و کروکی‌ از پارکینگ هم فرامی‌رسد. خودرویی که با یک اشاره سقفش را جمع کند و باد را لابه‌لای موهایمان راه دهد. بی ام دبلیو خودروهای زیادی با این خصوصیت تا به حال ساخته است که یکی از معروف‌ترین آنها i8 رودستر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، با خریدbmw i8 سوار یکی از سریع‌ترین سقف‌های جمع شونده می‌شویم. اگر تا پانزه را بشماریم سقف این خودرو جمع شده. اگرچه رکورد این سرعت با هفت ثانیه در دستان فورد ماستینگ قرار گرفته اما اگر بخواهیم انتخابمان را فقط به محصولات این برند آلمانی محدود کنیم باید به سری چهار هم اشاره‌ای داشته‌ باشیم.
یکی دیگر از خودروهای کانورتیبل که در ایران طرفدار دارد بی ام و سری چهار در نسخه ۴۲۸i است. نسخه کروک این خودرو در ۶.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌رسد. از این خودرو دو مدل سقف هارد یا سافت هم به بازار آمده که اولی سقف فلزی و دومی سقف پارچه‌ای دارد. سقف‌های فلز برای آن دست از افرادی که اهمیت زیادی به فضای صندوق عقب می‌دهند کمی ناراحت کننده است چرا که هر دو سقف هنگام جمع شدن در صندوق عقب جا می‌گیرند. نسخه ۴۲۰i سری چهار هم۱۲۴ اسب بخار دارد که از نظر شتاب شبیه به ۴۲۸i است.
حالا که بحث بر سر خودروهای بدون سقف کانورتیبل یا کروک است می‌توانیم به بی ام و سری شش هم اشاره کنیم. جالب که طراح این خودروی عضلانی زیبا یک فرد ایرانی بوده و مدت‌ها پیش پرشیا خودرو برای واردات مدل‌های کوپه، کروک و گرن کوپه (Gran Coupe) ودر مدل‌های ۶۴۰i و ۶۵۰i از این خودرو سفارش می‌گرفت. این خودرو هم ۴۵۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند و حدودا در چهار ثانیه می‌تواند به ۱۰۰ کیلومتر برسد. یک مدل حدودا ۱۰ سال قدیمی را می‌توان با ۵۰۰ میلیون تومان خرید.
اگر دنبال بی ام و کروک باشیم باید اشاره کرد که همچنین در سری دوم خودروی ۲۲۸i را هم تولید کرده که با ۲۴۵ اسب بخار مسافت ۱۰۰ کیلومتر را در شش ثانیه می‌پیماید. از آنجایی که این مدل یک کروک یا کروکی بوده پس جای نشستن چهار نفر را دارد. مدل کوپه این خودرو زودتر به بازار آمد اما نسخه کانورتیبل آن هم اولین بار در اصفهان سال ۹۶ رونمایی شد که با نام ۲۳۰ i آمد تا با موتور جدیدی جایگزینی برای ۲۲۸i باشد. این خودروی کانورتیبل قابلیت تولید ۲۵۲ اسب بخار را دارد.
در معرفی خودروهای بدون سقف نباید z3 را هم از یاد ببریم. خودرویی که ۳۲۵ اسب بخار تولید می‌کند و به طور شگفت‌انگیزی در ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. بی ام و در این خودرو سراغ یک طراحی مفهومی رفته که نسخه کوپه آن برنده جایزه بهترین طراحی در یکی از مجلات خودرو شد. اگر خوب به عکس bmw i8 نگاه کنیم در آن رگه‌هایی از طراحی آن را هم خواهیم دید.
بی‌ام‌و x6 هم قابلیت جمع شدن سقف را دارد که ۵۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. یک مدل ۲۰۱۵ آن را در سایت دیوار شاید به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان بتوان پیدا کرد. این خودرو اولین بار سال ۲۰۰۶ تولید شد ولی سال ۲۰۱۵ به بازار آمد. M6 در واقع برپایه سری شش طراحی شده ولی در واقع سری تقویت‌شده آن بود.

منبع : ویرلن

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.