صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / اعزام ۱۰۰ جوان از هر استان به مناطق سیل‌زده
اعزام ۱۰۰ جوان از هر استان به مناطق سیل‌زده

اعزام ۱۰۰ جوان از هر استان به مناطق سیل‌زده

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کل برنامه های هفته جوان امسال تبدیل به برنامه های کمک به استان های سیل زده خواهد شد و از هر استان حداقل ۱۰۰ جوان به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.

تندگویان معاون جوانان

به گزارش کسب و کار نیوز محمد مهدی تندگویان با تاکید بر این که کل برنامه های هفته جوان امسال تبدیل به برنامه‌های کمک به استان‌های سیل زده خواهد شد،گفت: حتی اگر برنامه و همایش و جشنی هم قرار است در استانی برگزار شود باید با رویکرد جمع آوری کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده باشد.

وی با اشاره به سمن‌های جوانان اظهارکرد: از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان گلستان، جوانان سمن‌ها بدون اینکه دستوری داده شود وارد عمل شدند و اعضای مجمع ملی سمن‌های جوانان از همان اوایل اتفاق جوانان مجامع سایر استان‌ها را نیز به کمک فرا خواندند. خانه‌های جوان ما در استان‌ها تبدیل به پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده و آسیب دیده شد. در حقیقت یک کار خوبی را اعضای سمن‌ها به صورت خودجوش آغاز کردند که رفته رفته نظم هم پیدا کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با مسعود سلطانی‌فر – وزیر ورزش و جوانان – صحبت کردیم تا با توجه به این که در پایان سال ۹۷ اعتبارات هفته جوان را نیز به استان‌ها داده‌ایم، رویکردمان را تغییر دهیم و در برگزاری برنامه های هفته جوان با رویکرد کمک به سیل زدگان وارد عمل شویم. رویکردمان این است که در کمک به سیل‌زدگان هم از اعضای مجامع استانی استفاده کنیم و امروز هم که  سلطانی‌فر این دستور را صادر کرد. ما هم پیرو آن یک کار عملیاتی، ستادی و کشوری انجام دهیم.

تندگویان با بیان اینکه از شنبه هفته آینده (۲۴ فروردین) در هر ۳۱ استان یکی از کارشناسان ستادی معاونت امور جوانان مستقر می‌شود،گفت: این کارشناسان موظف می‌شوند موضوعات مختلف کمک به سیل زدگان را هم از نظر مدل جمع‌آوری کمک‌ها و هم اعزام نیرو به استان‌های سیل‌زده ساماندهی کنند.

وی اضافه کرد: چهار مدیر کل معاونت امور جوانان هر کدام در چندین استان مسئولیت دارند و به‌صورت جداگانه با کارشناسان اعزامی ما هماهنگ می‌شوند تا گزارش عملکرد بگیرند و اگر برنامه‌ای هم در آن استان در خصوص هفته جوان قرار است، برگزار شود حتماً با رویکرد کمک به سیل‌زدگان باشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: قصد داریم برنامه‌هایمان را به جای جشن و همایش، تبدیل به برنامه‌های گلریزان و جمع آوری کمک‌های مردمی کنیم و در پوشش نیروهای داوطلبانه از سایر استان‌هایی که درگیر سیل نیستند حداقل از هر استان ۱۰۰نفر از جوانان تشکل ها را که ممکن است تخصص‌های خاصی هم در حوزه‌های پزشکی و غیره داشته باشند به مناطق سیل زده اعزام کنیم که هماهنگی‌های آن را با هلال احمر انجام داده‌ایم و نیروهای اعزامی ما در اختیار هلال احمر خواهند بود.

وی تاکید کرد: دفاتر مشاوره ازدواج زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان حتما فعال خواهند بود تا مردم این استان‌ها برای موضوعات روانی و آسیب‌هایی که از سیل به وجود می‌آید از خدمات مشاوره ما به‌صورت رایگان استفاده کنند. از شنبه که کارشناسان ما در استان‌ها مستقر می‌شوند، وضعیت استان‌ها مشخص خواهد شد و تعداد داوطلبان را به هلال احمر اعلام خواهیم کرد.

تندگویان تاکید کرد: چهار مدیر کل ما  در استان‌های سیل زده مستقر می‌شوند تا از مقصد، نیازمندی‌ها را استعلام  کنند و ما بر اساس نیازمندی‌های مقصد، هم اقلام را جمع‌آوری می‌کنیم  و هم بر اساس نیاز استان نیرو اعزام خواهیم کرد. کمک‌های نقدی را هم به همان حساب هلال احمر که اعلام کرده است، واریز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وی در پایان گفت: قرار شد در همه استان‌ها در هر اداره کل ورزش و جوانان یک نفر که مسئول امور مشارکت‌های استان را بر عهده دارد از طریق رسانه‌ها معرفی شود تا در هر استان هر جوانی که اعلام آمادگی جهت اعزام به مناطق سیل زده کند به اداره کل مراجعه و مراحل اعزام خود را طی کند.در حقیقت همان اعتبارات هفته جوان به  برنامه‌های کمک‌رسانی به مناطق سیل زده تخصیص پیدا خواهد کرد. چون به همه استان‌ها یک کارشناس اعزام می‌کنیم گزارش‌ها به صورت منظم احصا خواهد شد. تقریبا نیمی از  پرسنل ما به استان‌ها اعزام خواهند شد که عملاً مستندنگاری این کارها را انجام خواهند داد و بر عملکرد بودجه‌ای و برنامه‌های استان‌ها نظارت می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.