صفحه اصلی / سرخط خبرها / کشف ۸۶ درصد سرقت‌های انجام شده در استان مرکزی
کشف ۸۶ درصد سرقت‌های انجام شده در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت

کشف ۸۶ درصد سرقت‌های انجام شده در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از مجموع ۸۰۷ فقره سرقت انجام شده طی سال جاری در استان مرکزی ۸۶ درصد منجر به کشف شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار کیومرث عزیزی در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت در ایام تعطیلات نوروز بالغ بر ۴ هزار نفر نیرو را بکارگیری کرد و در همین راستا نیز ۲۵۹ نفر نیروی کمکی از ناجا به استان تزریق شده بود.

وی افزود: نیروهای بکارگیری شده در قالب ۲۷۷ گشت خودرویی، ۸۱ گشت موتورسوار، ۱۳۶ گشت پاس پیاده و ۲۱ کانکس نوروزی ارائه خدمات به شهروندان را انجام دادند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در خصوص جرائم شکل گرفته در سال جاری تاکنون تصریح کرد: در سال جاری ۸۰۷ فقره سرقت در استان رخ داده است. در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۸ فقره سرقت رخ داده که این آمار در استان مرکزی ۵۶ فقره است. ۸۶ درصد از سرقت هایی که به وقوع پیوسته منجر به کشف شده است.

عزیزی بیان کرد: در مجموع سه فقره سرقت به عنف در استان رخ داده که نسبت به سال قبل تغییری نکرده و همچنین سرقت مسلحانه نیز در استان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ۱۷ فقره نزاع دسته جمعی در استان شکل گرفته که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و همچنین ۴۲۸ فقره نزاع فردی رخ داده که ۹ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در خصوص کشف مواد مخدر نیز تصریح کرد: در این مدت ۱۷۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صورت گرفته است، همچنین در خصوص دستگیری معتادان و خرده فروشان هزار و ۵۲۰ نفر دستگیر شدند که ۲۷ درصد افزایش دستگیری انجام شده است. ۱۵ نفر قاچاقچی دستگیر و ۲ باند نیز در این مدت متلاشی شده که در حوزه باندها ۱۰۰ درصد و در حوزه قاچاقچی ها ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دستگیری داشته ایم .

عزیزی با بیان اینکه امسال تاکنون هیچ قتلی در استان اتفاق نیفتاده است ادامه داد: سال گذشته ۷ فقره قتل در استان رخ داد. ۶ فقره جرم جعل در این بازه زمانی رخ داده که نسبت به سال قبل ۶۷ درصد کاهش وقوع این جرم صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: ۴۳ فقره کلاهبرداری در این مدت صورت گرفته که این آمار در سال قبل ۳۸ فقره بوده و شاهد افزایش ۱۳ درصدی در این حوزه بوده‌ایم. ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق نیز در استان کشف شده که ۱۳۵ درصد افزایش کشفیات در این بخش صورت گرفته و ۱۰۳ فقره پرونده در همین راستا تشکیل شده است .

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: ۱۱ مورد برخورد با تخلفات صنفی نیز در سال جاری انجام شده که ۲۶۹ درصد افزایش برخورد در این زمینه رخ داده و همچنین ۱۳۵ نفر اتباع خارجی نیز دستگیر و طرد شده‌اند. ۶۹ فقره جرائم سایبری نیز در این مدت رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶ درصد افزایش داشته و بیسترین وقوع در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است .

عزیزی تاکید کرد: ۴۸ هزار و ۳۱۶ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به سال گدشته ۱۰۲ درصد افزایش داشته و ۲۳ هزار و ۵۷۲ تماس منجر به عملیات شده است.

وی در خصوص حوزه راه و راهور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۲ نفر در حوادث جاده ای استان جان خود را از دست دادند که این آمار امسال به ۲۰ نفر معادل ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد، تعداد مجروحان نیز سال گذشته ۸۲۰ نفر بوده که امسال به ۸۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است. مجموعا ۸۰ هزار و ۹۳۴ فقره به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان اعمال قانون نیز در حوزه پلیس راه و راهور صورت گرفته است.

وی در خصوص آمار سارقین دستگیر شده گفت: در این مدت ۲۹۳ سارق با ۴۳ درصد افزایش، دستگیر و هزار و ۵۳۵ نفر در حوزه مواد مخدر با ۲۷ درصد افرایش دستگیر شده‌اند. در مجموع ۲ هزار و ۷۵۰ نفر دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.