صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیروزی قاطع حزب رئیس جمهور مالدیو در انتخابات پارلمانی/رئیس جمهور سابق رهبر پارلمان می‌شود
پیروزی قاطع حزب رئیس جمهور مالدیو در انتخابات پارلمانی/رئیس جمهور سابق رهبر پارلمان می‌شود

بر اساس نتایج مقدماتی شمارش آرا؛

پیروزی قاطع حزب رئیس جمهور مالدیو در انتخابات پارلمانی/رئیس جمهور سابق رهبر پارلمان می‌شود

نتایج اولیه شمارش آراء مربوط به انتخابات پارلمانی مالدیو نشان می‌دهند، حزب ابراهیم محمد صالح رئیس جمهور این کشور در آستانه کسب پیروزی قاطع قرار دارد و این حزب پیروزی خود را در انتخابات اعلام کرده است.

محمد نشید رئیس جمهور سابق مالدیو

به گزارش کسب و کار نیوز، این پیروزی می‌توانند دست ابراهیم محمد صالح رئیس جمهور مالدیو را در تلاش برای افزایش آزادی‌های سیاسی و مبارزه با فساد در این کشور بازتر کند.

انتظار می‌رود نتایج رسمی انتخابات پارلمانی  شنبه در مالدیو اواخر امروز یکشنبه انتشار یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج مقدماتی مربوط به شمارش آراء این انتخابات نشان می‌دهد که حزب دموکراتیک مالدیو متعلق به ابراهیم محمد صالح تا کنون ۵۰ کرسی از مجموع ۸۷ کرسی پارلمان را به دست آورده است. برخی رسانه ها نیز پیش بینی کرده اند که این حزب در آستانه کسب ۶۸ کرسی قرار دارد.

همچنین به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع محلی هم در مالدیو گزارش کردند که حزب دموکراتیک این کشور در شمارش آراء مربوط به ۶۰ کرسی از مجموع ۸۷ کرسی پارلمان پیشتاز است.

چنانچه این نتیجه قطعی شود، این برای نخستین بار خواهد بود که یک حزب سیاسی در مالدیو به تنهایی اکثریت را در پارلمان این کشور به دست می‌آورد.

مالدیو در سال ۲۰۰۸ بعد از چند دهه حکومت دیکتاتوری تبدیل به یک دموکراسی چند حزبی شد. بیش از ۲۶۴ هزار نفر رأی دهنده واجد شرایط در مالدیو وجود دارند و در انتخابات پارلمانی اخیر نیز مجموعا ۳۸۶ کاندیدا برای ۸۷ کرسی پارلمان وجود داشت.

مقامات مالدیو میزان شرکت رأی دهندگان در انتخابات روز شنبه این کشور را بالغ بر ۷۸ درصد اعلام کردند.

ابراهیم محمد صالح اظهار کرد: مردم نباید چالشهای بزرگ پیش روی ما را فراموش کنند.

این در حالی است که حزب وی کمی بعدی از آغاز شمارش آراء انتخابات طی شنبه شب شروع به جشن گرفتن پیروزی اش کرد.

رئیس جمهور مالدیو در بیانیه‌ای امروز گفت: اکنون کار ما برای تقویت نهادهای دموکراتیک، تأمین خدمات اساسی برای شهروندان و عمل به وعده خود برای پاسخگو کردن مفسدان سابق و فعلی و پایان دادن به فرار از مجازات شروع می‌شود. من مشتاق به همکاری با همه شما برای عملی کردن وعده‌هایی که به مردم دادیم هستم.

این در حالی است که حزب ابراهیم محمد صالح هدفش دستیابی به دست کم ۴۴ کرسی پارلمان در این انتخابات به منظور به دست آوردن اکثریت کرسی‌ها بود.

در همین حال محمد نشید، رئیس جمهور سابق ۵۱ ساله مالدیو نیز در آستانه بازگشت به صدر پارلمان این کشور به دنبال کاندیداتوری‌اش در این انتخابات قرار دارد.

نشید پنج ماه پیش بعد از آن که ابراهیم محمد صالح، معاون سابقش در ریاست جمهوری، رئیس جمهور این کشور شد از تبعید به مالدیو بازگشت.

نشید روز شنبه خطاب به جمعی از حامیانش با اشاره به رنگ زرد که از سوی حزب او انتخاب شده گفت: مالدیو اکنون در آستانه پذیرش یک طلوع زرد طلایی جدید قرار دارد.

نشید که اکنون در آستانه به دست آوردن رهبری پارلمان است وعده داده مالدیو را تبدیل به یک دموکراسی پارلمانی کرده و نظام ریاست جمهوری اجرایی را که از سال ۲۰۰۸ در این کشور وجود داشته،‌ منحل کند.

این در حالی است که حزب رقیب آنها یعنی “حزب مترقی” متعلق به عبدالله یمین عبدالقیوم، رئیس جمهور دیکتاتور قبلی مالدیو، عملکرد ضعیفی را در این انتخابات داشته و پیش بینی می‌شود تنها چهار کرسی در این انتخابات به دست بیاورد.

احمد شریف، کمیسیونر انتخابات مالدیو به خبرنگاران گفت: تاکنون موردی از شکایت نسبت به وجود بی نظمی در آستانه انتخابات و در حین برگزاری آن و همچنین شمارش آرا مطرح نشده است.

مالدیو تا پیش از پیروزی صالح در انتخابات ریاست جمهوی سپتامبر گذشته این کشور در آستانه تحریم شدن از سوی کشورهای غربی قرار گرفته بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.