صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند
محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند

محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در هند و به دنبال تصمیم دولت دهلی‌نو برای بستن مسیر عبور خودروها از کشمیر تحت کنترل هند به سایر مناطق این کشور، هزاران تن در کشمیر گرفتار شدند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، مقامات هندی هفته گذشته اعلام کردند که به منظور تسهیل عبور نیروهای ارتش در روزهای منتهی به انتخابات پارلمانی، از این هفته بزرگراه سرینگر- جامو، دو روز یک‌شنبه و چهارشنبه به روی خودروها بسته خواهد بود.

پلیس هند می‌گوید، خودروهایی که مجوز مخصوص داشته باشند مثل آمبولانس و سایر وسایل نقلیه اورژانس، اجازه عبور دارند.

رهبران سیاسی منتقد دولت هند و همچنین فعالان اجتماعی از این تصمیم دولت انتقاد کردند. به گفته آنها، بستن جاده مردم محلی را دچار زحمت و دردسر خواهد کرد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که در ماه فوریه گذشته در بخشی از همین بزرگراه هنگامی که ستونی متشکل از ۷۰ خودرو نظامی در حال جابجایی ۲۵۰۰ نیروی نظامی بود، یک خودر و با حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره به یکی از اتوبوس‌ها کوبید که در اثر این حمله دست‌کم ۴۰ نیروی نظامی هند کشته شدند.

این حمله پرتلفات‌ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند در ۳۰ سال گذشته عنوان شده است.

از حدود یک هفته دیگر (۱۱ آوریل) انتخابات مجلس نمایندگان مردم هند (لوک سبها) در تاریخ‌های مختلف شروع خواهد شد. قرار است آرا در ۲۳ مه شمارش شود.

در انتخابات مجلس نمایندگان مردم هند موسوم به لوک سبها، نامزدها برای ۵۴۳ صندلی رقابت می‌کنند و هر حزبی دست‌کم به ۲۷۲ کرسی احتیاج دارد تا اکثریت مجلس را به دست آورد.

در این دوره حدود ۹۰۰ میلیون تن (۸۶ میلیون تن بیش از انتخابات قبلی در سال ۲۰۱۴) می‌توانند رأی بدهند که باید در یکی از ۹۳۰ هزار مرکز رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق بیاندازند.

در تمامی این مراکز ماشین‌های الکترونیکی رأی دادن وجود دارد و کل فرآیند انتخابات زیر نظر کمیسیون انتخابات هند برگزار می‌شود.

بخت اصلی پیروزی در انتخابات نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است که در سال ۲۰۱۴ برنده انتخابات شد و حالا خودش و حزبش، بهاراتیا جاناتا به دنبال تکرار آن موفقیت هستند. جدی‌ترین رقیب او رائول گاندی، رهبر قوی‌ترین حزب مخالف در مجلس است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.