صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در استان گیلان را از جمله برنامه‌های حایز اهمیت و در دست اقدام حوزه سلامت در این دانشگاه خواند و اظهار کرد: در این خصوص بیمارستان پروفسور سمیعی در طی سه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، شاهرخ یوسف زاده چابک در جلسه با مدیران حوزه آموزش پزشکی در استان ضمن تبریک سال نو و بررسی روند حرکت حوزه آموزش پزشکی در دانشگاه، تاکید کرد: در چهارمین سال برنامه راهبردی، باید نگاهی دوباره به فعالیت‌های پیش رو داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال گذشته، یادآور شد: در سال ۹۷ اولین نتایج برنامه راهبردی در دانشگاه را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در سال ۹۵ گردش مالی دانشگاه ۷۰۰ میلیارد بود اما، ۱۲۰ میلیارد تراز منفی داشتیم که با وجود همه این کمبودها در پایان سال ۹۷ گردش مالی به هزار و ۶۰۰ میلیارد رسید و در این زمینه تراز منفی دانشگاه نیز به زیر ۳۰ میلیارد کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: می‌توان ادعا کرد که به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مطالبات و بدهکاری‌های دانشگاه به هم نزدیک شده است.

وی با اشاره به ساماندهی منابع انسانی، گفت: ساماندهی منابع انسانی می‌تواند تأثیر بسزایی در مدیریت درآمد اختصاصی داشته باشد. در حال حاضر مسیرهای ارتقا هموارتر شده است، به طوری که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۷ به عنوان تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق شد با استفاده از سامانه سیب، برنامه نظام ارجاع را بر روی نود اصلی وزارت بهداشت ببرد و این شروع تشکیل پرونده الکترونیک در کشور است.

یوسف زاده ساماندهی مدیریت دارو و تجهیزات، رشد متوازن در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، درمان و بهداشت را نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد و افزود: با دریافت به موقع مطالبات بی شک می‌توان مسیر ارتقای حوزه سلامت را سریع‌تر طی کرد.

وی با بیان این که برای دستیابی به پیشرفت، داشتن نظم و ترتیب گام اصلی است، گفت: در این خصوص نظارت‌ها تشدید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: اولین ثمرات نهال برنامه راهبردی حوزه سلامت، در گیلان به بار نشسته است. بی تردید، دستاوردهای برنامه راهبردی حاصل تلاش همه دست اندرکاران این حوزه است و صرفاً با داشتن یک قهرمان نمی‌توان شاهد این موفقیت‌ها بود.

یوسف زاده، مجتمع پزشکی سایت لاکان را فرصتی بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و یادآور شد: راه اندازی این مجتمع باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، راه اندازی مرکز آکادمیک، در سایت مجتمع پزشکی لاکان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم در برنامه سال ۹۸ دولت نیز مدنظر قرار گرفته است.

یوسف زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر در مسیر حرکت برای ارتقا قرار گرفته است، از مدیران گروه‌های پزشکی خواست یک آرمان و هدف ارزشی گروه را به عنوان مهمترین برنامه آموزشی گروه معرفی کنند به طوری که این برنامه ضمن ارتقای بستر آموزش پزشکی منجر به درآمدزایی نیز شود. در این راستا دانشگاه تمام حمایت‌های خود را به منظور ارتقای این مهم به کار خواهد بست.

یوسف زاده تاکید کرد: شتاب در مسیر ارتقای سلامت نیازمند همراهی اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌های مختلف است. تا زمانی که از نظر مالی نتوانیم به خود متکی باشیم، نمی‌توانیم ارتقا یابیم.

حسین همتی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با بیان این که ترسیم اهداف و برنامه‌ها می‌تواند منجر به ارتقای حوزه آموزش شود، گفت: در سال گذشته با توجه به این که کشور از نظر اقتصادی در حالت انقباضی بود اما زیرساخت‌های حوزه آموزش پزشکی با وجود همه کمبودها در گیلان ارتقا یافت.

وی با اشاره به این که راه اندازی سامانه ارزیابی اعضای هیأت علمی به منظور صیانت و حفظ حرمت اعضای هیأت علمی ایجاد شده است، راه اندازی مرکز جامع آزمون، ساماندهی باغ گیاهان دارویی، راه اندازی مرکز مهارت‌های بالینی، در دست اقدام بودن راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان را از دستاوردهای حوزه آموزشی پزشکی در استان گیلان عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این زمینه راه اندازی pdp برای هر عضو هیأت علمی، راه اندازی دانشکده مجازی نیز از دیگر دستاوردهای در دست اقدام حوزه آموزش است.

همتی در پایان تجمیع آموزش‌ها در حوزه آموزش، ارتقای دوره‌های PHD ، راه اندازی رشته داروسازی در دانشکده پردیس انزلی، راه اندازی رشته مهندسی بافت را از مهمترین اهداف در دست اقدام برای ارتقای آموزش پزشکی در گیلان عنوان کرد و افزود: در این خصوص، تجهیز امکانات مورد نیاز آموزشی مدنظر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.