چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی گزارش نمایندگان استان‌های گلستان، مازندران و فارس از مناطق سیل‌زده کشور

در کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام شد

بررسی گزارش نمایندگان استان‌های گلستان، مازندران و فارس از مناطق سیل‌زده کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی گزارش نمایندگان استان‌های گلستان مازندران و فارس در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

ولی ملکی در این باره به ایسنا گفت: نمایندگان این سه استان که عضو کمیسیون صنایع و معادن هم هستند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت شهرستان‌های سیل‌زده قرار داشتند، گزارش جامعی به اعضای کمیسیون دادند و اعضا نیز پیشنهادهای مختلفی برای بهبود امدادرسانی‌ها، تأمین بودجه مورد نیاز و ارتقای کیفیت امدادرسانی بیان کردند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به آسیب‌شناسی انجام‌گرفته از کیفیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، ادامه داد: مهم‌ترین دلایلی که در کمیسیون مطرح شد عبارت بود از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها، غافلگیر شدن مردم در حریم رودها و چرای بی‌رویه دام در جنگل‌ها و مراتع و قطع وسیع درخت‌ها در جنگل‌ها. همچنین فقدان مدیریت واحد در ستاد مدیریت بحران و کافی نبودن بودجه و امکانات امدادرسانی این ستاد از بزرگ‌ترین چالش‌های امدادرسانی‌ها برشمرده شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد چند صدایی و ناهماهنگی مدیریتی و ناکافی بودن بودجه امداد و نجات همواره موجب سردرگمی در امدادرسانی‌ها شده است. این موضوع در کنار شرایط بحرانی مناطق سیل‌زده و خرابی‌های بر جا مانده موجب حساسیت مجلس شد. به همین دلیل جمعی از نمایندگان درصدد تهیه طرحی تحت عنوان جبران خسارت‌های سیل و رفع خلاءهای قانونی هستند که موجب تقویت ستاد مدیریت بحران می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای نمایندگان برای تأمین بودجه امدادرسانی گفت: از آنجا که طبق گفته وزیر نیرو حجم آب پشت سدهای کشور به بیش از ۵ میلیارد متر مکعب رسیده است یکی از راه‌های تأمین بودجه می‌تواند افزایش فروش آب باشد که اکنون در شرایط مطلوبی در سراسر کشور قرار دارد. هر چند که سریع‌ترین راه حل برای تسریع در امدادرسانی‌ها برداشت از صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.