پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افزایش چشمگیر خارجی‌های شرکت کننده در دو ماراتون کره شمالی در نتیجه کاهش تنشها
افزایش چشمگیر خارجی‌های شرکت کننده در دو ماراتون کره شمالی در نتیجه کاهش تنشها

افزایش چشمگیر خارجی‌های شرکت کننده در دو ماراتون کره شمالی در نتیجه کاهش تنشها

براساس اعلام شرکتهای برگزار کننده تورهای مسافرتی کره شمالی، تعداد خارجی‌هایی که امروز یکشنبه در رقابت سالانه دوی ماراتون در این کشور شرکت کرده‌اند به دلیل روند اخیر کاهش تنش با پیونگ‌یانگ افزایش دوبرابری نسبت به سال قبل داشته است.

دو ماراتون سالانه کره شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مسابقه دو ماراتون سالانه، در چارچوب جشن‌های کره شمالی برای سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور در سال ۱۹۱۲ برگزار می‌شود.

این رقابت در واقع مهمترین اتفاق در تقویم گردشگری مربوط به کره شمالی محسوب می‌شود و در جریان آن اتباع کشورهای خارجی می‌توانند شرکت در دو ماراتون در خیابان‌های شهر پیونگ یانگ را تجربه کنند.

یکی از این شرکتهای مهم گردشگری به نام شرکت “کوریو تورز” اعلام کرد: امسال در این رقابت حدود ۹۵۰ تن از اتباع غربی شرکت کردند در حالی که سال گذشته میلادی این رقم ۴۵۰ نفر بود.

به این ترتیب میزان شرکت خارجی‌ها در این رقابت دو ماراتون مجدداً به سطح سال ۲۰۱۷ ، قبل از آن که تنشها با کره شمالی به دلیل آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ و جدال لفظی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بالا بگیرد، برگشته است. در همان سال واشنگتن اعلام کرده بود که سفر شهروندانشان به کره شمالی را در واکنش به مرگ اتو وارمبیر یک دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی ممنوع می‌کند.

پس از آن چند کشور دیگر نیز نسبت به سفر اتباعشان به کره شمالی هشدار دادند و این اتفاق ضربه بزرگی به صنعت توریسم کره شمالی وارد کرد.

شرکتهای برگزار کننده تور مسافرتی در کره شمالی می‌گویند، با وجود آن که ممنوعیت مسافرتی آمریکا همچنان پابرجا است اما امسال تعداد توریست‌های غربی بیشتری برای شرکت در ماراتون سالانه کره شمالی ثبت نام کرده‌اند.

الیوت دیویس، مدیر شرکت “یوری تورز” گفت: با فروکش کردن تنشهای سیاسی تقاضا برای گردشگری در کره شمالی افزایش یافته است.

با این حال اکثر توریست‌هایی که به کره شمالی می‌روند چینی هستند و به صورت میانگین سالانه ۵ هزار نفر از اتباع غربی هم به کره شمالی سفر می‌کنند که ۲۰ درصد آنها آمریکایی هستند. این دو ماراتون سالانه همچنین علاقمندان به شرکت در مسابقات ماراتون از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

آنجل آرنودوف، یک مهندس ۳۴ ساله اهل مقدونیه گفت: بعد از آن که در بیش از ۳۰ مسابقه دو ماراتون در شهرهای مختلف جهان اعم از توکیو، نیویورک و کپهناگ شرکت کردم تصمیم به شرکت در مسابقات پیونگ یانگ گرفتم.

او اظهار کرد: من می‌خواستم زندگی در کره شمالی را خودم تجربه کنم و ببینم شبیه به همان چیزی است که در تلویزیون نشان می‌دهند یا با آن فرق دارد.

در عین حال جاسمین بارِت که برای سومین بار در مسابقات دو ماراتون کره شمالی شرکت کرده گفت: ماراتون پیونگ یانگ فرصتی است تا با مردم عادی کره شمالی که برای تشویق دوندگان در خیابان صف می کشند تعامل کرده و با آنها عکس بیندازید.

او گفت: من دوباره در آن شرکت می‌کنم زیرا دوست دارم لبخند روی صورت کودکان را ببینم.

وی افزود: من قطعاً این اقدام را به دیگران هم توصیه می‌کنم زیرا یک راه خوب برای دیدن این شهر و مردمی که در آن زندگی می‌کنند است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.